Och nu är järnskrotpriset nere i 18Kr/ton inte värt ansträngningen längre.. Nästa steg är att man får betala för att bli av med skrotet. Det har inte vart så här lågt nånsin på de 10år jag jobbat på bildemontering.
190E 2,0 -85 med 2,3-16v drivlina och Lustgas
Passat 1,8t -02
Audi 90 Quattro -88
Ford 17m Rs2000 Coupé -70 med rover v8
Dom största här ger bara 500:- oavsett va de e för bil så länge den har katalysator (orginalmonterad) och att bilen förövrigt är komplett. Saknar den motor eller låda blir det ingen ersättning. Saknar den katalysator blir det inte heller någon ersättning.
Vi tog betalt 500kr + ev transport om vi skulle hämta på mitt förra jobb. Oavsett om det var en 1940 eller 2008 årsmodell.
Men ansåg vi att vi kan sälja vissa delar eller få användning av det själv (även en verkstad) så kunde vi ta den gratis eller betala en slant för den.
De roliga är när folk kommer med körbara bilar som ska skrotas, (påställda och besiktade men inte annars av intresse för oss annat än raka vägen till pressen) , så betalade dom 500kr.. Sen när det var dags att tömma tanken på dom så har dom fan lämnat full tank.. Å i sommras, var en full tank värd mkt