12 november 2008
Trådstartare
Följande: I februari blåser jag toppen på min Baleno/Suzuki. Polaren per fixar det åt mig, jag planar toppen, byter packning, byter vattenpump och kamrem på en gång...sedan dess tills igår har den alltid läckt lite vatten som jag vid ca var 70mil fyllt på någon deciliter.
Igårkväll när jag körde til stan(3mil) började bilen knacka, hoppa på 3cylindrar och lukta "nyår", krut antar jag!?
Körde sedan hem igen efter 2 timmar. Bilen gick lite på 3cylindrar om vartannat hela vägen tills plötsligt bilen började koka, eller ialla fall var farligt nära rött(typ 1 mm), vita avgaser så vitt jag kunde bedöma. Ett metalliskt vinande ljud svagt i bakgrunden och samma krut-liknande lukt. bensiförbrukningen sköt i höjden helt plötsligt...
Har jag sumpat motorn/toppen igen? Ska jag skrota skiten eller? Jag tvingades köra några hundra meter med väldigt varm motor...jag stannade til och fyllde på nästan 2 liter kylarvätska...
Tror ni det är kört?