3697
Sök

är någon polis medlem här :D ?

blacken
13 november 2008
DoT skrev:
SuperNova skrev:
Så jo det finns väldigt schyssta snutar, beror oftast på hur du själv är mot dom.

Som sagt, dom är också människor. tongue
Yrket dom har gör inte dom direkt till dåliga människor..
Är man bara trevlig som du säger och håller sig på rätt sida lagen så ska man inte ha några större problem med poliser.

Därom tviste defenetivt de lärde..

1 827 Inlägg
13 november 2008
blacken skrev:
DoT skrev:
SuperNova skrev:
Så jo det finns väldigt schyssta snutar, beror oftast på hur du själv är mot dom.

Är man bara trevlig som du säger och håller sig på rätt sida lagen så ska man inte ha några större problem med poliser.

Dom lärde lär inte tvista då dom vet att det är sant. Dom som ännu inte riktigt vaknat upp kanske tvekar, inte samma sak. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Häst
1 099 Inlägg
13 november 2008
Eisenhut skrev:
blacken skrev:
DoT skrev:

Dom lärde lär inte tvista då dom vet att det är sant. Dom som ännu inte riktigt vaknat upp kanske tvekar, inte samma sak. wink

What Eisenhut said. cool

Än är inte den sista idioten född..

blacken
13 november 2008
Eisenhut skrev:
blacken skrev:
DoT skrev:

okej, men då så får man se till vad som dom/man definierar som "några större problem"..

Häst
1 099 Inlägg
13 november 2008
blacken skrev:
Eisenhut skrev:
blacken skrev:

okej, men då så får man se till vad som dom/man definierar som "några större problem"..

Okej, men låt mig då omformulera mig.
Jag har inte haft några somhelst problem med poliser jag träffat på vid olika tillfällen.
Har det varit något "problem" så har det endast varit pga. mig själv och mitt sätt att uppträda vid just det tillfället..

1 827 Inlägg
13 november 2008
blacken skrev:
Eisenhut skrev:
blacken skrev:

Jag är helt övertygad om att du spelar Allan varje gång någon polis pratar med dig... Inte så konstigt att du har problem med dom.

Mvh/Marcus

blacken
13 november 2008
Eisenhut skrev:
blacken skrev:
Eisenhut skrev:

Jag är helt övertygad om att du spelar Allan varje gång någon polis pratar med dig... Inte så konstigt att du har problem med dom.

Tyvärr så måste jag göra dig besviken i dina försök att kategorisera folk och fä. En del gånger så har man haft sig själv att skylla, men ibland så har jag blivit oprovocerat trakasserad av poliser, även fått min bil en gång vandaliserad av ett gäng snutar som bara ville ha ett skäl för att få " agera" som det så fint heter.
Har även sett en del på "området" så att säga..

1 827 Inlägg
13 november 2008
blacken skrev:
Eisenhut skrev:
blacken skrev:

Tyvärr så måste jag göra dig besviken i dina försök att kategorisera folk och fä. En del gånger så har man haft sig själv att skylla, men ibland så har jag blivit oprovocerat trakasserad av poliser, även fått min bil en gång vandaliserad av ett gäng snutar som bara ville ha ett skäl för att få " agera" som det så fint heter.

Kategorisera och kategorisera...

Jag tycker bara det är underligt att det alltid är samma människor som råkar ut för polisbrutalitet, det är för mig väldigt intressant.

Mvh/Marcus

blacken
13 november 2008
Eisenhut skrev:
blacken skrev:
Eisenhut skrev:

Jag tycker bara det är underligt att det alltid är samma människor som råkar ut för polisbrutalitet, det är för mig väldigt intressant.

Då så är jag mycket nyfiken vad definierar du som "samma människor" med tanke på att du vare sig har träffat  eller känner mig..

Häst
1 099 Inlägg
13 november 2008
blacken skrev:
Eisenhut skrev:
blacken skrev:

Då så är jag mycket nyfiken vad definierar du som "samma människor" med tanke på att du vare sig har träffat  eller känner mig..

Finns väl fler personer som råkat/råkar ut för liknande? tongue

blacken
14 november 2008
DoT skrev:
blacken skrev:
Eisenhut skrev:

Finns väl fler personer som råkat/råkar ut för liknande? tongue

Det gör det..sad

1 827 Inlägg
14 november 2008
blacken skrev:
Eisenhut skrev:
blacken skrev:

Jag syftar ju förstås inte på dig, men dina historier och ditt hat har ju inte undgått mig. Om vi säger såhär, det du råkat ut för råkar inte en normal människa ut för. Kanske är det polisens fel, kanske inte...

Det kryllar av snutar på mitt jobb dagligen, och dom ÄR vanliga människor, inget att diskutera. MEN, iom att dom inte är mer än människor blir dom ju också förbannade ifall någon kategoriserar dom som en snutjävel tex och då kan man nog få både ett och annat i nacken tillbaka. Kallar någon mig för plitjävel eller motsvarande, ja då får dom ju samma bemötande tillbaka...

Ta nu inte åt dig, jag pratar rent generellt, för du är väl inte otrevlig mot polisen om du träffar dom?

Mvh/Marcus

blacken
14 november 2008
Eisenhut skrev:
blacken skrev:
Eisenhut skrev:

Jag syftar ju förstås inte på dig, men dina historier och ditt hat har ju inte undgått mig. Om vi säger såhär, det du råkat ut för råkar inte en normal människa ut för. Kanske är det polisens fel, kanske inte...

Det kryllar av snutar på mitt jobb dagligen, och dom ÄR vanliga människor, inget att diskutera. MEN, iom att dom inte är mer än människor blir dom ju också förbannade ifall någon kategoriserar dom som en snutjävel tex och då kan man nog få både ett och annat i nacken tillbaka. Kallar någon mig för plitjävel eller motsvarande, ja då får dom ju samma bemötande tillbaka...

Ta nu inte åt dig, jag pratar rent generellt, för du är väl inte otrevlig mot polisen om du träffar dom?

jaha, så jag är inte normal heller, tack det värmde. och vill även extremt starkt framhålla att jag hyser INGET hat gentemot poliser, snarare lite desillusionerad,luttrad och besviken snarare..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 november 2008
behandla dom som man själv vill bli behandlad så brukar det lösa sig

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 november 2008
FireTraXX skrev:
SuperNova skrev:
alain skrev:
varför inte!

Är du polis?? isf vilken slags polis?? trafik??

Syns ju klart och tydligt att det inte är en uniform han har på sig.
Har du aldrig fått provsitta i en polisbil eller mc?

Och skriv ordentliga meningar.

bravo FireTraxx!!! din förklarning är rätt! jag har inte skrivit att jag är polis ty det är jag inte men varför ska man inte provsitta på en polis mc?
jag har vart med om många kontroler och aldrig haft en dålig bemötande.
Sista gången ner jag blossade i alkooltest 0 procent. de frågade inte äns mitt körkort, därefter, vi pratade mycket om bilen, (BMW 750) de frågade mig om de kunde provsitta i bilen, visst sa jag, de öppnade motor huvud, lyssnade motoren, dom tyckte att det var en riktid lyxbil och var nästa förälskad i den.
Det finns alltid några som är kanske ny examinerad och som vill visa att dom är polis men det är inte alla, dom är också vanliga människor och kan vara hur trevliga som helst.
Sen, det kanske berör på vad ni kör för bil, hur ni kör, hur bilen ser ut och era ålder ty det är kanske på grund av en av dessa oraken att polisen är lite misstänksam men som sakt, jag är inte polis och inte vet hur dom tänker i vissa situationer.
MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

blacken
14 november 2008
Team-Adolfsson skrev:
behandla dom som man själv vill bli behandlad så brukar det lösa sig

Självklart så ska man bevinna sig om ett sjysst bemötande av olika yrkesgruppers "vardag". Men ibland så kräver en snut mera "korrekt" bemötande än vad dom har rätt att begära av sina arbetsgivare, dvs de svenska skattebetalare som är laglydiga. Så länge man vet att man inte har gjort något så ska man inte behöva "stå på tå" för dom, men ibland så kräver dom det.

Man är faktiskt enligt lagen oskyldig ända tills ens skuld har blivit bevisad i en rättegång, men det är inte alltid "praxis" hos svenska polisen, utan ibland (oftast)"så dömer dom "hunden efter håren", och det är icke i linje med vad både Svensk lag och dom mänskliga rättigheterna samt internationell praxis och internationella gemensammma överenskommelser inom området "individens integritet" medger..

För att återgå till topic så skulle det inte skada ifall det var fler poliser här på forumet. för det är ett "problem" mellan motorintresserade individer och lagens verkställande extremitet, som oftast bottnar i felaktiga uppfattningar av varandra.

Enda sättet att komma runt problemet är en dialog mellan berörda parter. för när man pratar med varandra så kan man se individen "bakom".
Det är nog dags att vi slutar att kastar en massa skit på varandra ifrån våra "barrikader" och klättrar ner från dom och möts i "ingenmansland" och tar en fika eller två i all fredlighet..
Senast redigerat av blacken (14 november 2008)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 november 2008
Blacken:... tack för din trevlig beskrivelse.
Man ser ofta poliser som går i olika staddelar som inte inte allra bästa och vill gärna prata med folk eller få kontakt med ungdomar men många av dessa kasta stenar eller toma flaskor från deras balkonger och gömer sig, hur ska då polisen kunna hålla en bra kontak till dessa ungdomar? däremot man ser aldrig ungdomar som går till dessa poliser för bara prata? räddslan att blir uppkallad för jävla snut älskare? ungdomar måste identifiera sig innom sina kompisar
man får tänka att polisen är inte alltid här för att sätta batongen i röven på folk, dom finns också för att rädda liv men det, det glömmer man välligt lätt.
Det är som allt annat med livet, man upptäcker sig med ålder.
MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök