3444
Sök

booster för maskin. kan de vara nåt,

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Senast redigerat av mrbuggy (14 november 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 november 2008
Vet att vissa autotechbilar som går på E85 har denna tillsats för utvärdering pga dess smörjande egenskaper.

oktanhöjjeriet kan man väl ta med en nypa salt

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Vet att vissa autotechbilar som går på E85 har denna tillsats för utvärdering pga dess smörjande egenskaper.

oktanhöjjeriet kan man väl ta med en nypa salt

visste att du skulle nappa...va just de med smörjningen som verkade intressant....!

582 Inlägg
14 november 2008
kvacksalvare har i alla tider sålt mirakelmedel för allt möjligt .köp =du märker absolut ingen skillnad förutom i plånbolken eller betala med mynten i askoppen så blir bilen lättare därmed snabbare smile

hej

187 Inlägg
14 november 2008
Det verkar vara värsta mirakeldrycken! (för motorer då förstås)

Entreprenör
1 784 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
jes skrev:
kvacksalvare har i alla tider sålt mirakelmedel för allt möjligt .köp =du märker absolut ingen skillnad förutom i plånbolken eller betala med mynten i askoppen så blir bilen lättare därmed snabbare smile

Nja...ja tror att just själva smörjningen kan vara nåt...annars e de nog kanske inte så märkvärdigt...

49 Inlägg
14 november 2008
låter trevligt de dem skriver men funkar dt så jätte bra ? är dt så bra som de säger ? ngn som har köpt det som kan skriva om de märkte ngn skillnad ?
skulle va intressant att testa dt smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
14 november 2008
Hm, 80-100% sänkning av HC... Med andra ord kan man köra mer eller mindre utan kat bara man har i detta...
Eller sänka nivån från 800ppm till lagliga 100ppm om det nu är så att motorn är sjuk. Tillsammans med E85 så kan man ju då garanterat köra utan katalysator då HC värdet skulle sänkas med 97% jämfört med bensin och utan/kass katalysator...
Konstigt att biltillverkarna inte uppmärksammat detta innan...

3 235 Inlägg
14 november 2008
Jag har testat på min bil, och inte har märkt nåt.
Bilen gick väldigt bra (som vanigt:))

Vet dock inte om avgasvärdena blev bättre.

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
14 november 2008
ja blev av med spikningar i en gammal överladdad 740 när ja börja hälla i oktanhöjande medel.

4x4 is tha shit!

62 Inlägg
14 november 2008
engolf skrev:
Jag har testat på min bil, och inte har märkt nåt.
Bilen gick väldigt bra (som vanigt:))

Vet dock inte om avgasvärdena blev bättre.

tändingen måste ändras(beroende på bil, göras "manuelt") för att få ut mer effekt

högre oktan= inte lika lättantändlig, går t.ex att komprimera mer..
Senast redigerat av vw_johan (15 november 2008)

Sök