3227
Sök

Bmw 323 e46 små problem

15 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Tjenare, Min yttertemp står konstant på -40, och då har jag kollat under högra dimljus (sett framifrån) Då ska väl jordkabeln finnas dära och jag tror jag hitta den men de har 2 kablar hur ska de kopplas ? och har den nån samhörning med BC:n ? för den funkar inte heller...

Sen igår när jag körde runt så gick vanliga tempen upp till normalt mitt på alltså, sen skönk den till strecket framför blå, nånting som jag ska oroa mig för ???? och bensinmätare la också av :S

Är de så illa att chipet har gått ?

/MVH Tobbe.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 november 2008
knapen som du pratar om BC, är det den som finns på spaken vid ratten eller den som finns där ner vid radio om den finns?
Om du har den också vid radio, den fungerar inte på din bil ty du måste har den stora dator och jag tror inte att du har den.
För resterande, öppna BMW sajt där kan du hitta många lösningar och beskriva dina problemer. (www.autopower.se).
Lycka till. MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 798 Inlägg
15 november 2008
En tempmätare som konstant står på -40° betyder att givaren är ur funktion, ja eller kablaget till densamme.
Två kablar till givaren, spelar nog ingen roll hur dessa sitter bara båda är kopplade till givaren.

Sök