2495
Sök

Megasquirt V2.2 VS v3

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Version 2.2 eller version 3?

För och nackdelar med versionerna?

Är 2.2 så mycket sämre så att det nästan är värt att ha kvar Kjetronic?

Kommer att ha en 5cyl audi motor med turbo. (10 ventilare)
Kommer köra med fördelare.

Vilket ska man satsa på?

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 november 2008
DanielFredriksson skrev:
Version 2.2 eller version 3?

För och nackdelar med versionerna?

Är 2.2 så mycket sämre så att det nästan är värt att ha kvar Kjetronic?

man brukar väll köpa den senaste "alltid"? jag har V3 vet dock inga konkreta skillnader V3 är nog stabilare + en jäkla massa nya funktioner..

värt att ha kvar kjetronic är det väll om du inte har behov av att styra spridare/tänding det är därför man köper megasquirt...

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Jo men tänkte mest priset för dem?

V3 med extrakod kostar typ 3200kr

och ett v2.2 får du för typ 1500-2000 beggat.

Jo jag har behov av att styra både soppa och tändning, för jag ska ha ut lite över 300hk och det räcker inte kjetet till, om den ska gå okej. Går ju med extraspridare, men helt klart mer krux.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 november 2008
DanielFredriksson skrev:
Jo men tänkte mest priset för dem?

V3 med extrakod kostar typ 3200kr

och ett v2.2 får du för typ 1500-2000 beggat.

Jo jag har behov av att styra både soppa och tändning, för jag ska ha ut lite över 300hk och det räcker inte kjetet till, om den ska gå okej. Går ju med extraspridare, men helt klart mer krux.

Eftersom du har fördelare krävs igentligen inte V3 eller extra koden du borde klara dig på 2.2
kör du triggerhjul blir det strul annars största skillnaden mellan dom 2 jag vet + lite annat lull-lull som är ändrat men du klarar dig nog fint på 2.2...

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Okej. Men går det att köra fördelare i v3? För jag har funderat på att byta till 20v motorn sen, och då är det ju triggerhjul som gäller. Tänkte så slipper man köpa nytt ms till nästa motor.

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Går det att köra med fördelare till v3?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 november 2008
DanielFredriksson skrev:
Okej. Men går det att köra fördelare i v3? För jag har funderat på att byta till 20v motorn sen, och då är det ju triggerhjul som gäller. Tänkte så slipper man köpa nytt ms till nästa motor.

Hall/triggerhjul funkar med V3 du bör ha extra koden om du har 60-2 hjul...

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
60-2 funkar väl inte med 5cyl?

Slav
1 454 Inlägg
14 november 2008
exakt, vad ja vet så fungerar inte ms till audi motorer då trigger hjulet inte stämmer.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Henka_ skrev:
exakt, vad ja vet så fungerar inte ms till audi motorer då trigger hjulet inte stämmer.

Turbobanditen.se

De har monterat Megasquirt på flera 5cyl audi och för dem går det finfint wink

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 november 2008
Henka_ skrev:

inte skriva när man inte vet det är så här rykten startas...alla trigger hjul kan dekodas frågan är hur mycket tid du vill lägga ner nu vet inte jag vilket triggerhjul 5cyl audi har men V3 + extra kod funkar med alla triggerhjul som finns orginal bara olika massa pill innan det funkar...

Slav
1 454 Inlägg
16 november 2008
ådis motorer har iaf inte 60-2. men ja skrev bara av ja läst av en som löser ms, men dfe e möjligt han har fel, my bad.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Jag har ju liksom ingen trigger eller något på min. Det är ju fördelartändning smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
16 november 2008
DanielFredriksson skrev:
Jag har ju liksom ingen trigger eller något på min. Det är ju fördelartändning smile

men om du vill kunna köra trigger senare så köper du V3 med Extra koden...

AUDI 200 C3 10V TQ
397 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
DanielFredriksson skrev:

men om du vill kunna köra trigger senare så köper du V3 med Extra koden...

Okej, tack då vet jag vad jag ska satsa på smile

Tack för alla hjälp!

Sök