2884
Sök

Biltjuvar Västerbotten!

1 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
Här uppe där ja bor i Västerbotten är de två bilar som åker omkring på gårdar och gör inbrott!
Dom ta bort regg plåten innan dom åker ini på gårdarna.
Dom far oftast till byar, å nu börja ja bli orolig att dom ska ta min bil mad
Någon som hört om en vit Volvo och en svart BMW som åker omkring och tar saker?

Volvo 245

3 059 Inlägg
28 juni 2008
Samma sak händer här nere..
Du kanske ska skriva till i profilen lite mer var du bor.. västerbotten är stort..

Och Varför skulle dom ta din bil? Du har ju ingen..

3 722 Inlägg
28 juni 2008
Vet inte hur många inbrottstjuvar jag jagat här i Helsingborg, palla inte räkna efter ett tag!. Dom finns överallt!, och tyvärr kommer det aldrig gå att stoppa!. Detta får vi leva med!

Art Director
8 Inlägg
30 juni 2008
Köp en hagelspruta o spruta ut lite bly på pundarna som åker runt o stjäl!

Mr nice guy

835 Inlägg
30 juni 2008
Lägg upp ett gammalt hederligt bakhåll vettja!

1 688 Inlägg
30 juni 2008
Koppla 3fas till karossen, sen kan du vara lugn. Dom kommer INTE göra om det. lol
Senast redigerat av Losgard (30 juni 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

8 156 Inlägg
30 juni 2008
Lägg ut en spikmatta eller spanska ryttare. Det är din mark dom åker på...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 688 Inlägg
1 juli 2008
Phaetoon skrev:
Lägg ut en spikmatta eller spanska ryttare. Det är din mark dom åker på...

Glöm inte att sätta upp en skylt som säger "Privat väg", för då har jag för mig att du blir fri från ansvar om du nu skulle få för dig att lägga ut en spikmatta eller några spanska ryttaren.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

165 Inlägg
1 juli 2008
wassadassa skrev:
Köp en hagelspruta o spruta ut lite bly på pundarna som åker runt o stjäl!

Håller med till 100%

27 Inlägg
6 juli 2008
Digital_Kicker skrev:
Vet inte hur många inbrottstjuvar jag jagat här i Helsingborg, palla inte räkna efter ett tag!. Dom finns överallt!, och tyvärr kommer det aldrig gå att stoppa!. Detta får vi leva med!

Helsingborgare här me wink
Dom gjorde inbrott i pappas cheva van när vi hade den. men pappa fick syn på dem och tog golfklubban och sprang ner. han sa att han fick in ett slag på den ene men den andra sprang iväg.

Överdrivet ska de inte va!

155 Inlägg
17 november 2008
Hur långt flög killen då (förutsätter att det va av manns kön den jäveln va) ....
Tyckte mig nämligen se en flygande kille i Gbg vid just denna tidpunkt   smile
Senast redigerat av Spindeln_Gbg (17 november 2008)

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

Blyfot
829 Inlägg
17 november 2008
försäkra för stöld

"bara en mor kan älska en sån son"

maskinförare
125 Inlägg
17 november 2008
farfar hade pracis inbrott. de tog 1000 liter disel i plastdunkar och verktyg. de blir några dunkar...

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
17 november 2008
de kvittar om man låser in bilen i fort knox så e de nån jävel som får för sig att sno den.

fixa upp en stark men inte för dig störande lampa, ställ bilen mitt i ljuset å rikta två kameror mot bilen. en som filmar i den riktningen dom kan tänkas komma ifrån  å en som har ett överseende av bilen.

om du har en egen gård så finns det två väldigt bra trick.
vet inte om du har du har de men många som har en gård i allmänhet brukar ha en grind man åker igenom fö att åka in på gården.

1. har du en enkel eller dubbel grind så sätt dit en sensor som känner när grinden är stängd.
om nån öppnar grinden när kretsen är sluten å strömmen på så har du en liten klocka eller lampa som ringer/blinkar i huset.

2. har du ingen grind så kan du sätta dit en ljussensor t,ex, en sån som öppnar svänggrindarna i matvarubutiker. sätt i ankelhöjd så kan den inte missa nåt. dölj mä nån liten buske lr nåt.
å den larmar på samma sätt som nr 1.

båda är ganska lätta lösningnar. har du nån kompis som är elektriker så är de så gott som färdigt.
glöm då inte att sätta upp en skyllt- området är larmat.
man behöver ju inte skriva hur. smile

en polares pappa är en riktig uppfinnar-jocke. han har satt dit en trycksensorn i brevlådan.
så när brevbäraren öppnar brevlådan så tänds en lampa i köket lr va de nu va å då visste dom att posten hade kommit. å när dom hämtade posten så nollställde dom sensorn i lådan.

en liten tvåfasare (har jag för mig) från sensorn upp till kåken sen så får elgubben göra det lite snyggt.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Neerd
1 596 Inlägg
17 november 2008
helsingborgare här med och jag tycker man hör mer och mer nu:) men det är klart det börjar ju bli vintertid mörkt o ruggigt.. perfekt för tjuvarna...

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Vattenkokare, Driftare
217 Inlägg
17 november 2008
se till att ha en riktigt skitig uppfart till huset ( fullt med löv och gammla blad sen precis under förardörren gömmer du en björnfälla (en sån som slår ihop utav bara helvete) och kedjar fast den på insidan av framdäcket så du kan gömma kedjan under bilen. och kedjan fäster du med ett stort hänglås sen har du bara nyckeln till detta hänglås i nyckelknippan till bilen. snopet när du ska ut på morgonen och ta bilen till jobbet så sitter där en snubbe i fällan med mörka kläder och skäms lol
Senast redigerat av -Tonkan- (17 november 2008)

Toyota Suprans projekttråd: HÄR
Nissan Silvia S15 projekttråd: HÄR

Sök