de kvittar om man låser in bilen i fort knox så e de nån jävel som får för sig att sno den.
fixa upp en stark men inte för dig störande lampa, ställ bilen mitt i ljuset å rikta två kameror mot bilen. en som filmar i den riktningen dom kan tänkas komma ifrån å en som har ett överseende av bilen.
om du har en egen gård så finns det två väldigt bra trick.
vet inte om du har du har de men många som har en gård i allmänhet brukar ha en grind man åker igenom fö att åka in på gården.
1. har du en enkel eller dubbel grind så sätt dit en sensor som känner när grinden är stängd.
om nån öppnar grinden när kretsen är sluten å strömmen på så har du en liten klocka eller lampa som ringer/blinkar i huset.
2. har du ingen grind så kan du sätta dit en ljussensor t,ex, en sån som öppnar svänggrindarna i matvarubutiker. sätt i ankelhöjd så kan den inte missa nåt. dölj mä nån liten buske lr nåt.
å den larmar på samma sätt som nr 1.
båda är ganska lätta lösningnar. har du nån kompis som är elektriker så är de så gott som färdigt.
glöm då inte att sätta upp en skyllt- området är larmat.
man behöver ju inte skriva hur.
en polares pappa är en riktig uppfinnar-jocke. han har satt dit en trycksensorn i brevlådan.
så när brevbäraren öppnar brevlådan så tänds en lampa i köket lr va de nu va å då visste dom att posten hade kommit. å när dom hämtade posten så nollställde dom sensorn i lådan.
en liten tvåfasare (har jag för mig) från sensorn upp till kåken sen så får elgubben göra det lite snyggt.