När du köper bil i Tyskland. Är det hos en bilhandlare så hjälper dom till med exportskyltar till bilen och dom kostar lite olika beroende på hur länge du vill köra med bilen. Där finnes skylt med gult i vänstra hörnet som gäller en dag, så finnes där röd och denna kan fås med tre dagar eller en vecka till en månad. Skyltarna kostar lite olika från 35 Eur för den gula till 150 Eur för den röda och den gäller 1 månad tror jag inte mer. När du får dessa skyltar så får du också en trafik försäkring som gäller i eu länderna där givet viss Sverige är med. Denna försäkring kan du köra på här hemma tills du skall besiktiga. För fick man inte köra på dessa skyltar i Sverige tills en bilhandlare överklagade i rätten och där fick rätt. Så du behöver inte köpa en försäkring i Sverige, fören du har besiktigat, men tänk på att försäkringen ändats gäller vad som står i papperna inte vad som står på skylten dom kan skriva fel, så var uppmärksam på detta. Detta gäller också om du köper privat, då får ägaren till bilen följa med till polisen och lämna in sin skylt så dom kan ta av sin skatteuggla som sitter. Sen når du fått dina exportskyltar och försäkring, då är det bara att köra hem till Svedala. Och föresten GLÖM INTE FAHRZEUGBRIEF samma som registreringsbevis för då kan du få problem i tullen och framförallt kan du inte besikta bilen. Att köpa bil i Tyskland är inte svårare än att köpa här om man tänker på ovanstående. Där fifflas lika mycket här som i Tyskland tänk på att där bor 86 miljoner där och ca: 26 miljoner bilar! Innan du åker ha fler än en bil du skall se på för Tysken kan ha sålt bilen eller så var inte dom förväntningarna som du trodde bilens skick skulle vara i. Jag räknar alltid att hemma och klar i Malmö för ca 10.000:- och det är med besiktningen som kostar 2400:- skrotningsavgift på 1500:- Lycka till.