3110
Sök

Vilken olja?

4 Inlägg
19 november 2008
#21
Köp aldrig en olja med API som enda måttstock. API är den amerikanska beteckningen och funkar jättebra i USA. Tänk bara på att i USA så har de en helt annan "kultur" vad gäller bytesintervall, 800-1000 mil är det normala. Då klarar fler oljor de krav som ställs men gäller det longlife, eller tom 1500 mil, så titta bara på ACEA:s beteckningar, de täcker lite mer.

Snål gnällspik
402 Inlägg
19 november 2008
#22
Har kört min på biltemas helsyntet. 
Eftersom jag hade ventil-lyftarknack när den är kall så kostade jag på med byte till dyr castrol magnatec nu. Ingen skillnad alls, knackar lika djävligt när den är kall....

Kanske det är mindre slitage och så i längden men de drar ju redan från fabriken olja (precis som audi) och det blir en del pengar..wink
Senast redigerat av perzy (19 november 2008)

Volvo S80 2,9.

5 710 Inlägg
19 november 2008
#23
perzy skrev:
Har kört min på biltemas helsyntet. 
Eftersom jag hade ventil-lyftarknack när den är kall så kostade jag på med byte till dyr castrol magnatec nu. Ingen skillnad alls, knackar lika djävligt när den är kall....
D.V.S inte ens dyr olja kan fixa din läckande alternativt skitiga tryckare.
Ett byte av tryckare/n löser problemet.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Snål gnällspik
402 Inlägg
19 november 2008
#24
jonTe skrev:
perzy skrev:
Har kört min på biltemas helsyntet. 
Eftersom jag hade ventil-lyftarknack när den är kall så kostade jag på med byte till dyr castrol magnatec nu. Ingen skillnad alls, knackar lika djävligt när den är kall....
D.V.S inte ens dyr olja kan fixa din läckande alternativt skitiga tryckare.
Ett byte av tryckare/n löser problemet.

mvh Jonas
Ja det stämmer, byte av tryckare står på listan. Har lite cashflowproblem just nu dock big_smile
Saab's T5-motorer (så heter de va?) är myyycket bättre än volvos vitmotorer tyvärr.

Volvo S80 2,9.


Sök