2903
Sök

Amazon kokar=(

198 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
hej jag har nyss köpt en amazon och de satt ingen termostat i motorn, så jag satt dit en idag och bilen kokar på en gång någon som har nått tipps varför? börjar ju bli kalla tider så skulle vilja ha lite värme=)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
198 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
kan vara. tack för tippset=)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
6 november 2008
hassa skit i kylsystemet, taskig kylare, dålig fläckt smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

198 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
men vad jag har hört så ska de läka vatten om vattenpunpen är pajj eller har jag fel?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 november 2008
Behöver inte alltid vara så...
Kan ju vara sönder inuti så den inte cirkulerar vattnet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

198 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
jo de är juh sant men skulle han inte koka hela tiden isåfall eftersom inte vattnet går runt?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 november 2008
VrT5 skrev:
hej jag har nyss köpt en amazon och de satt ingen termostat i motorn, så jag satt dit en idag och bilen kokar på en gång någon som har nått tipps varför? börjar ju bli kalla tider så skulle vilja ha lite värme=)

VrT5 skrev:
jo de är juh sant men skulle han inte koka hela tiden isåfall eftersom inte vattnet går runt?

Är det inte det den gör då? som jag förstår det?

Självklart kokar den först när motorn blivit varm.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

198 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
den kokar bara när jag har termostaten i. och när jag kör utan termostat så går det bra men då blir det juh ingen värme istället. och jag menade att om inte vattenpumpen skulle funka så skulle han väl inte pumpa runt vattnet utan termostat heller? eller har jag fel?
=P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 november 2008
Hmm okay... lät lite skumt dedär...
Termostaten är rätt väl iaf? fast den kanske inte går att sätta fel.

Mvh Tommy

198 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
ja de är skumt:P och jag köppte termostaten idag så den kan de inte vara nå fel på heller. näe jag tror inte att de går att sätta den åt fel håll jag måste fan gå ner och kolla den måste juh sitta med sidan som öppnar uppot:P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 november 2008
Att en splitterny termostat inte fungerar har man varit med om ett antal gånger.
Speciellt från mekonomen.

Mvh Tommy

4 001 Inlägg
6 november 2008
det är inte ovanligt att kylarna koksar ihop på amazoner, pröva med en genomskölnjning av kylaren eller leta upp en ny.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

198 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
ska vattnet släppas in från kylaren till motorn eller ska motorn släppa in vattnet till kylaren?

198 Inlägg
6 november 2008
Trådstartare
altså vattnet som ska gå igenom termostaten?

264 Inlägg
6 november 2008
vattnet går genom termostaten ut till kylaren jo.. har du massa luft i systemet då kanske? iomed att du haft upp det...

687 Inlägg
6 november 2008
Är det inte vattenpumpen så är det antingen massa skit i systemet eller så är toppackningen blåst på den.

1 Inlägg
19 november 2008
Ditt problem är nog kylaren, jag har själv haft det ett par ggr på amazon o 142, det beror på att kylflänsarna är så slitna och rören smått igensatta..

Sök