hej jag har nyss köpt en amazon och de satt ingen termostat i motorn, så jag satt dit en idag och bilen kokar på en gång någon som har nått tipps varför? börjar ju bli kalla tider så skulle vilja ha lite värme=)
hej jag har nyss köpt en amazon och de satt ingen termostat i motorn, så jag satt dit en idag och bilen kokar på en gång någon som har nått tipps varför? börjar ju bli kalla tider så skulle vilja ha lite värme=)
VrT5 skrev:
jo de är juh sant men skulle han inte koka hela tiden isåfall eftersom inte vattnet går runt?
Är det inte det den gör då? som jag förstår det?
Självklart kokar den först när motorn blivit varm.
den kokar bara när jag har termostaten i. och när jag kör utan termostat så går det bra men då blir det juh ingen värme istället. och jag menade att om inte vattenpumpen skulle funka så skulle han väl inte pumpa runt vattnet utan termostat heller? eller har jag fel? =P
ja de är skumt:P och jag köppte termostaten idag så den kan de inte vara nå fel på heller. näe jag tror inte att de går att sätta den åt fel håll jag måste fan gå ner och kolla den måste juh sitta med sidan som öppnar uppot:P
Ditt problem är nog kylaren, jag har själv haft det ett par ggr på amazon o 142, det beror på att kylflänsarna är så slitna och rören smått igensatta..