3252
Sök

VOLVO s 40 Vilken motor ska man ha?

1 028 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Funderar lite på vilken motor man ska ha i en s40 om de inte ska vara turbo
1,6
1,8
2,0
Finns de någon av dessa som e bäst hållbarast eller vad e skillnaden förutom storleken?

Tacksam för svar

Mvh Jimmy

Har inget å skriva ännu

Reparatör
630 Inlägg
19 november 2008
volvo_grabb skrev:
1,6
1,8
2,0
Finns de någon av dessa som e bäst hållbarast eller vad e skillnaden förutom storleken?

Tacksam för svar

Mvh Jimmy

va ska du göra med motorn då ??

Trucker
2 710 Inlägg
19 november 2008
Kört alla dessa motoralternativ. Kände skillnad i kraft mellan 1.6 o dom andra men 1.8 o 2.0 tyckte ja va samma smile 1.6 e jävligt slö.. o tänk på att den bli mkt svårare o sälja efteråt oxå wink

Mitt råd ti dig är att välja 2litraren wink finns gott o väl på blocket till rimliga priser. I värsta fall 1.8, men inte 1.6 wink

Fart missbrukare

8 250 Inlägg
19 november 2008
Jag hade valt 2,0 direkt. 1,6 är inte ens ett alternativ, tom syrrans micra va piggare....

5 Inlägg
19 november 2008
volvo_grabb skrev:
1,6
1,8
2,0

Tacksam för svar

Mvh Jimmy

Tja jimmy! vad jag har hört så e det 2,0T som är den bästa motorn!
Ska du dock inte ha turbo hade jag utan tvekan valt en 2,0. dom andra är så fruktansvärt slöa.

Jag har själv en s40 T4 som går hur bra som helst. men jag föredrar turbo. varför vill du inte ha turbo?

/// Rickard

5 Inlägg
19 november 2008
volvo_grabb skrev:
1,6
1,8
2,0

Tacksam för svar

Mvh Jimmy

Tja jimmy! vad jag har hört så e det 2,0T som är den bästa motorn!
Ska du dock inte ha turbo hade jag utan tvekan valt en 2,0. dom andra är så fruktansvärt slöa.

Jag har själv en s40 T4 som går hur bra som helst. men jag föredrar turbo. varför vill du inte ha turbo?

/// Rickard

1 028 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
oki då kan man bara glömma 1,6an
Men va ja fattar de som nu så e inte 1,8an heller något eller? någon som skrev de? e de inte samma som 2,0 fast 1,8?

Ska inte göra något med motorn min flickvän som e sugen på en s40 utan turbo därför tacksam för massa bra å vettiga svar

Har inget å skriva ännu

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 november 2008
2.0t är vettig om man inte har ambitioner att trimma. Den kostar samma som de mindre motorerna i försäkring och drar inte mer bränsle, den har det lilla extra för säkra omkörningar.  en turbobil låter mindre i insugsljud och minde i avgasljud.  turbobilarna är dessutom utrustade med Volvos skottsäkra M56låda till skillnad mot sugmotrerna som har en renaultlåda som man kan dra sönder på en kafferast.

så om det inte är någon djupare turboallergi så helt klart en 2.0t smile

Kan ju passa på att rekomendera er en -00, bästa årgången av motor, många uppdateringar i chassiet och billigare än 2001:an som är "Fas2" med övriga faceliften. (men klenare motor)
Senast redigerat av torpis (19 november 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 028 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
men dom låderna håller ju ganska bra för en tjej:) samma lådor i 440 å allat annats piss.
Men 1,8 funkar minst lika bra eller? å e de samma motor son 2,0 bara storleks skillnad?

Har inget å skriva ännu

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 november 2008
volvo_grabb skrev:
men dom låderna håller ju ganska bra för en tjej:)

I synnerhet tjejer bör filura på andra lådor...  det är inte gaspedalen som dödar dem.

men som sagt, har man turboallergi så har man.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 Inlägg
19 november 2008
Ska man inte ha turbo så har iaf jag hört att den vanliga 1,8 litarn är bästa sugisen,(inte 1,8i Gdi mitsubishi-motorn alltså) wink    Provkörde några sånna här när dom var nya 96, och tyckte redan då att 1,8 gick bättre än 2,0:an o de hänger nog i.  Hade själv en S40 T4-03 med duktigt med trim får några år sen, men tröttna lite på plastigheten i bilen så fick bli en S60R ist, den bara krångla i sin tur så skulle nog fasen behållt S40:n iaf hmm

Sök