3811
Sök

Bilfinansiering trots betalningsanmärkning

6 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
Hej!

Är det någon som har lite vetskap om några bilhandlare som löser bilfinansiering (avbetalning) trots att man har betalningsanmärkning, då de sköter krediten "själv" på något vis. Har inget skuldsaldo kvar, men anmärkningarna sitter några år till. Alla normala kreditinstitut säger nej, tyvärr...

Tips om några bilhandlare? Vet att Bollnäs Bilcity är möjliga, men de har inga bra objekt för närvarande.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 886 Inlägg
20 november 2008
Finns inga finnansbolag som ger billån om du har betalningsanmärkning, kan finnas någon enstaka lite mindre bolag som gör det.

Fotograf på tierpidag.se

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
20 november 2008
Fredsgatan skrev:
Hej!

Är det någon som har lite vetskap om några bilhandlare som löser bilfinansiering (avbetalning) trots att man har betalningsanmärkning, då de sköter krediten "själv" på något vis. Har inget skuldsaldo kvar, men anmärkningarna sitter några år till. Alla normala kreditinstitut säger nej, tyvärr...

Tips om några bilhandlare? Vet att Bollnäs Bilcity är möjliga, men de har inga bra objekt för närvarande.

Nja. Jag är väldigt osäker. Okej om man har mycket i lån och många förfrågningar. Men
betalningsanmärkningar brukar ju vara väldigt "no no". Morsans sambo har haft anmärkningar,
och så fort dom ska ta nåt på avbetalning så är det nej, då brukar morsan få ta det på sig istället.

Fast det kan ju finnas undantag. Jag får nästan alltid nej nu för tiden också, för att jag köper så
mycket på korta krediter (ny dator på tre månader, ny dvd på två månader, ny tv på tre månader,
o.s.v). Så jag hade farligt många förfrågningar. Jag har fått nej från diverse banker och sådär, men
min lokala bilhandlare gick med på att sälja mig en bil, eftersom att jag faktiskt inte har lånat så
mycket, och eftersom att jag har skött mina lån (har haft en del krediter hos dom tidigare också).
Det är en fördel om det är som t.ex hos Volvo, där dom har ett eget finansbolag. Är det en större
bank är risken större att du får ett nej.

Bluestep hade förut, så att man kunde låna till t.ex bil och sådär, trots betalningsanmärkningar
(då med bilen som säkerhet; det gäller också t.ex hos Volvo Finans). Men nu har dom ta tagit bort
det och erbjuder bara bostadslån, samt att man kan låna med sin nuvarande bostad som säkerhet
(om man nu äger en bostad vill säga, vilket jag INTE gör).

Men som sagt. Betalningsanmärkningar är inte bra. Jag är glad att jag har klarat mig utan det. Men
många kreditansökningar ses väl i många fall (så som jag har det) som väldigt dåligt också, eftersom
att man framstår som mindre trovärdig, av någon anledning. wink

www.maniacracing.se
494 Inlägg
20 november 2008
det finne en sida som kan hjälpa dig www.freedomfinance.se
Dom hjälpte mig när jag skulle köpa golfen Och dom skiter i om du har en eller flera anmärkningar bara du inte har några obetalda hos fogden

Lycka till mvh ToBe

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

Muttley
20 november 2008
om jagi nte har fel för mig så gör ALLA bilfirmor som är seriösa en kreditkontroll på dig, och har du betalningsanmärkning ger de dig inget lån heller.
om de är sjukt seriösa så att säga.

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 november 2008
Du får nog garanterat mycket sämre villkor och blir det billån direkt via firma som ser till att du kan handla bil trots anmärkning så är det inte mycket till bilfirma att lita på i övrigt heller...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök