3191
Sök

Spridarna öppnas inte. b230e. HJÄLP!!

31 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
Bensinen kommer fram till spridarna men den kommer inte igenom spridarna. Jag har gjort ren spridarna utan någon skillnad. Vad kan detta bero på?

Behöver akut hjälp!

730 Inlägg
25 november 2008
Hur uppstod problemet ?

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

21 761 Inlägg
25 november 2008
Om munstyckena är rengjorda och att det ändå inte fungerar, då borde felet vara att bränsletrycket är för lågt eftersom det är bränsletrycket som "öppnar" munstyckena på mekanisk väg. Styrtrycksventilen bestämer trycket vad jag vet, under förutsättning att pumparna och filtret fungerar som de ska förstås.
Senast redigerat av Drönirettab (25 november 2008)

31 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
YeahBitch skrev:
Hur uppstod problemet ?

Först funkade den felfritt, sen när jag skulle starta den så startade den inte. Jag trodde då att det var vevhusventilationen som var igensatt så jag plockade isär insug och vevhusvent. och det var fyllt med en oljig och sandig smörja. Så jag gjorde rent och satte ihop allting, och nu så kommer det ingen soppa genom spridarna och jag tror inte mängdskivan öppnar sig som den ska.

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
25 november 2008
Du har inte flyttat mängdskivan när du rengjort?
Skall du kolla om där kommer bensin ur spridarna är det bara på med tändning och lyft på armen manuellt så skall det komma en fin dimma.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

31 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Rooth07 skrev:
Vad är det för bil?

Det är en 740 gle -86 med b230e motor (mekaniska insprutet)

31 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om munstyckena är rengjorda och att det ändå inte fungerar, då borde felet vara att bränsletrycket är för lågt eftersom det är bränsletrycket som "öppnar" munstyckena på mekanisk väg. Styrtrycksventilen bestämer trycket vad jag vet, under förutsättning att pumparna och filtret fungerar som de ska förstås.

ok, hur gör man för att justera trycket då?

21 761 Inlägg
26 november 2008
Jag har inte justerat trycket på K-Jet någon gång, kan inte ge några bra råd om det. Men innan man börjar pilla med styrtrycksventilen så ska man nog kolla så att allt annat fungerar som det ska, dessutom ska man nog ha en tryckmätare påkopplad ifall man tänker justera bränsletrycket.

Andra mer insatta får ge bättre råd. smile

Sök