TT-Avant skrev:
jonash skrev:
TT-Avant skrev:
nja..man ska ändå lyssna på dem tycker jag. Många av dem kommer med väldigt bra saker man kan testa. Fast vissa kan man dock fullt **** i va de säger..haha. Men jag har inte så mycke erfarenhet av just tävlanda dock..
Dem flesta som dömer har vunnit fler än en SM titel genom åren.
Så.....det är nog en bra idé att åtminstone ta poängen på största allvar. Sen kan det kanske i nåt fall vara så att det är svårt att med ord och på kort tid beskriva vad man menar.
Tack för gratulationerna. Vi ses nästa år
mvh Jonas
Men det han säger är att HAN tycker det ska låta bra och det är då man till viss del kan **** i vad domare säger.
Sedan är det ju så att detta är en bedömnings sport och då tycker domare olika, vilket är fullt förstårligt. Om man tar ett exempel så skiljde det 17p mellan 2 tävlingar för mej. Då hade jag inte gjort en ända ändring på ljudet mellan dessa tävlingar.
Hehe det måste ju vara charmen med den sporten. Att man får 17poäng mer i en tävling utan att ha gjort några förändringar. Tänk om man hade kommit till en dB tävling och helt plötsligt spelat 6dB högre utan att ha gjort något hehe
Det är svårt att bedömma rättvist. Jag tror att det som påverkar poängen ligger långt mer än i bara bilen och ljudet, bemötandet av dommaren humöret och dagsformen spelar också in på poängen. Skulle man var otrevlig eller gnälla på dommarens kritik så åker nog poängen i helhet ner ganska snabbt.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?