2634
Sök

Fördröjning på avstägning av Turbo bilar finns o köpa vart?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 november 2008
#21
****

Håll pajkastningsinlägg för dig själv istället i fortsättningen / Redigerat av moderator.


Labborant
307 Inlägg
28 november 2008
#22
Jag va också inne på att köpa en när jag körde turbo, skitbra ju fattar inte hur folk kan tycka det är mycket pengar?? billigare än en ny turbo iaf...Och alla har ju inte tid och sitta i bilen för ingenting, tid är ju pengar och ofta kör man ju hårt just när man är stressad och det är ju då man inte hinner sitta o glo i bilen...

Det brukar finnas 2 lägen på en turbotimer, 1 för lagom kylning ca:1min och en efter hård körning ca:3min
så 3 min borde man stå om man kört hårt. Hård körning enligt min mening är när man legat på nån kvart och kört gula grenrör, inte att man dratt nån vid ett stoppljus...

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 november 2008
#23
la_palma skrev:
Jag va också inne på att köpa en när jag körde turbo, skitbra ju fattar inte hur folk kan tycka det är mycket pengar?? billigare än en ny turbo iaf...Och alla har ju inte tid och sitta i bilen för ingenting, tid är ju pengar och ofta kör man ju hårt just när man är stressad och det är ju då man inte hinner sitta o glo i bilen...

Det brukar finnas 2 lägen på en turbotimer, 1 för lagom kylning ca:1min och en efter hård körning ca:3min
så 3 min borde man stå om man kört hårt. Hård körning enligt min mening är när man legat på nån kvart och kört gula grenrör, inte att man dratt nån vid ett stoppljus...

"dratt nått vid ett rödljus"

på vissa bilar räcker de med att enbart kolla på gaspedalen så lyser de rött...
förut på min bil lös de rött efter bara 1-2an fullgas..


12 086 Inlägg
28 november 2008
#24
Hellquist skrev:
Turbotimer brukar det heta

Är riktigt onödigt på en chippad orginalbil..

Jasså?

Små turbos med högt laddtryck bör väl om något behöva en turbotimer, då de har högt mottryck och blir mkt varma vid belastning.


Sök