4092
Sök

Co halten skruva upp

250 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#1
jag har en Audi 80 av 90 årsmodell ja har en fråga hur jag kan
skruva upp co halten på bilen, tycker den går väldigt dåligt för vara en 1,6 polaren har lika dan bil men
han vet inte hur man ställer upp co halten

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

1 867 Inlägg
24 november 2008
#2
co-halten ska vara så låg som möjligt för minsta påverkan på miljön och för att bilen ska klara en besiktning.
Vilken korvkioskraggare har lurat i dig att man ska ha hög halt Co i avgaserna?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

250 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#3
ne dett var en så kallad BMW- slöing som sa att man ska ställa upp den

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D

881 Inlägg
24 november 2008
#4
Jag vill inte göra narr av dig eller så, men, ställa upp CO-halten? big_smile

Du säger du tycker bilen går dåligt? På vilket sätt?


892 Inlägg
25 november 2008
#5
Hmm...

I motorn sker en förbränning av bensin och syre. Vid förbränning framkommer ett antal olika gaser varav en av dessa gaser är CO. Du kan inte "ställa upp" CO-halten och även om du kunde så skulle det inte få bilen att gå bättre alls...vet inte hur man ska förklara, det är bara helt fel, den sk. "BMW-slöingen" snackar strunt. big_smile

Nä, som frågats innan, på vilket sätt tycker du bilen går dåligt? Kan du beskriva lite mer utförligt, t.ex. om den hackar, är svår startad...ja du fattar. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

550 Inlägg
25 november 2008
#6
Co halten ska vara låg för miljöns skull. Men Där finns ju en gräns på hur låg innan bilen kommer att gå för magert. Max effekt får man vid ganska fet blandning.


19 Inlägg
27 november 2008
#7
fins en skruv  att ställa upp co halten på gör det varje gång innan besiktning på min audi gt. antingen om du har in förgasar motor sitter det en skruv vid gas spjället mot torped väggen sitter väldigt dumt till brukar använda spegel till det. insprut så sitter den vid lmm o det är en insex skruv 4mm mellan rören och spjället.


250 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#8
sorry att man inte har skrivit på detta forum på ett tag.
du audi gt killen, sitter det på samma sätt på min audi 80 ? har en känsla att det inte gör det ?

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D


Sök