3972
Sök

hjälp med blinkersknas på volvo 240!

.......
2 655 Inlägg
27 november 2008
Trådstartare
hallå ja, jag har fått ett underligt fel på min gröna 240, det är blinkersen som spökar, trycker man igång varningsblinkersen så blinkar ALLA blinkers som vanligt och relät slår av och på no probs, men när man ska blinka antingen höger el vänster så händer ingenting förutom att relät slår typ "ticktickticktickticktick" fort som f*n men kan inte hitta något fel.

har kollat alla jordkablar i motorutrymmet och varenda en har bra jord för har testat dragit en kabel direkt från batteriet till varje o testat så vet att det är jord där.
har aldrig ägt en volvo innan så kan ingenting om någonting så att säga tongue, men är de någon annan volvo tok som kan ha en aning så fyll i för fullt för har bes tid nästa torsda hmm...

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
27 november 2008
kan det vara någon säkring?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

149 Inlägg
27 november 2008
jag har för mig att det är separata säkringar mellan varningsblinkers och "vanlig" .
det kan oxå vara så att kablarna från spaken som styr relät när du ska blinka höger/vänster har hoppat loss.. antingen vid spaken eller kanske vid relät.

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
27 november 2008
kolla säkringarna hadde liknande fel på min 245:a.
varningsblinkersen funkade men inte vanliga blinkersen, tittade på säkringarna flera gånger och petade och vred på dem och ingen såg ut att vara trasig. Sedan när jag tog bort blinkerssäkringen så såg man att den hadde gåt va längs ut på ena kontaktytan.

Svenska Subaru Imprezaklubben...

21 761 Inlägg
27 november 2008
Enligt elschemat för "1986 årsmodell och framåt" (Haynes) så verkar det som att säkring 9 sköter om spänningen till varningsblinkersfunktionen, men vanliga blinkersen får sin spänning via säkring 13. Knappens stift 30 ska gå till säkring 9 och stift 15 går till säkring 13.

Om det där stämmer på -88 vet jag inte säkert.

SKÅNING
1 215 Inlägg
27 november 2008
kan ju även vara relät som är dåligt, eller varningsblinkersknappen bytade den på en audi när jag hade samma problem och det löste felet

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

.......
2 655 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
okej tack för alla bra svar problemet är nu löst smile...

Avstängd
232 Inlägg
28 november 2008
Vad Va Felet Då??!?!

149 Inlägg
28 november 2008
felet?

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >

601 Inlägg
28 november 2008
vad var felet???!?!!! tongue

Forummoderator
26 364 Inlägg
29 november 2008
Pedaal skrev:
vad var felet???!?!!! tongue

..undrar jag också tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

.......
2 655 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
haha ja ni jag trodde jag hade löst de efter att jag petat o pillat på de mesta men nu är felet tillbaka igen :S...

21 761 Inlägg
30 november 2008
Vad har du pillat på bland annat?

Glappkontakt verkar det ju vara eftersom det blev tillfälligt bättre när du hade rört i grejorna.

Sök