3266
Sök

Flytta över motorvärmare

12 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
tror att min motorvärmare e kass på min 850, har värmaren i ca 3 timmar, men tar lång tid för tempmätaren att stiga + att kylarslangen känns lite ljummen, den ska väl typ bli 50 grader? Har en värmare på en nissan primera -91, tänkte om man kunde flytta över den?

Åker Våffla 854 -94a. Har snart gått 25.000 mil

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
1 december 2008
Risken är ytterst liten att det skulle passa...

Men den blir inte så varm av värmaren. På min så rör sig inte mätaren men motorn är väl iaf en 30-40 grader. Ganska stor skillnad mot -10 som den var innan värmaren kopplades in. En värmare blir inte varmare efter ca 1.5 timme (använd kortare om det inte är så kallt) om det är typ -40. Efter det så håller den bara motorn varm
Oftast så fungerar som den ska eller så är den stendöd.
Kan vara grönt i kontakterna som gör att du får dålig effekt. Lossa och gör rent med stålborste och nån kontaktspray. Rengör sen med något som inte leder ström, typ bensin och låt torka.
Vad du än gör så ha inte kontakten till eluttaget i för så kan det blir farligt!

12 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
tackar för tipsen ska kolla upp det smile min värmare ser lite hemmameckad ut, sitter en stickpropp under huven bara

Åker Våffla 854 -94a. Har snart gått 25.000 mil

143 Inlägg
1 december 2008
Hej!   Mät motståndet mellan polerna på din motorvärmarkabel. Är det mellan 100 och 150 ohm så funkar nog värmaren som den ska. Koppla bort ev kupevärmare när du mäter.

Sök