2712
Sök

Vad har jag gjort för fel? Växellådan?

21 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Efter en insident med bilen med mina kompisar så vägrar bilen köra längre! Efter rödljuset så skulle bilen åka fram men så brusa det lite högt och sen vägrat köra mad

Det är en Volvo 445 1,7 91-  12 000 mil !
Bilen startar normalt
Bilen vill inte kör i någon växell! sad
Den reagerar inte alls när man släpper kopplingen helt i 1an eller någon annan växel. (den ska ju stängas av)
jag har testat köra/starta/lägga in någon annan växell men de fungerar inte heller!
Det känns som att att den knappt reagerar på växellådan.. eller kopplingen när man trycker ner den:/

Jag undar vad felet kan vara, varför vill inte bilen köra, tacksam för alla svar! sadsad
Senast redigerat av belalissh (2 december 2008)

76 Inlägg
2 december 2008
belalissh skrev:
Efter en insident med bilen med mina kompisar så vägrar bilen köra längre! Efter rödljuset så skulle bilen åka fram men så brusa det lite högt och sen vägrat köra mad

Det är en Volvo 445 1,7 91-

Bilen startar normalt
Bilen vill inte kör i någon växell! sad
Den reagerar inte alls när man släpper kopplingen helt i 1an eller någon annan växel. (den ska ju stängas av)
jag har testat köra/starta/lägga in någon annan växell men de fungerar inte heller!
Det känns som att att den knappt reagerar på växellådan.. eller kopplingen när man trycker ner den:/

Jag undar vad felet kan vara, varför vill inte bilen köra, tacksam för alla svar! sadsad

kopplingsvajern kanske hoppat ur? eller e de hydralisk?

saaaaaaaaaab<3

21 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Den har kopplingsvajer ! nästan säker ?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
2 december 2008
Eller kopplingsras... Tvivlar mycket starkt på att växellådan givit sig utan det är något med kopplingen... Rassel brukar betyda att lammellen ligger någon stans innanför sprängkåpan....

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 december 2008
kopplings ras:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

21 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Jasså kopplingsras sägs det då? Hur återgärdar man det problemet då? mvh

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 december 2008
ja du man byter koppling:) å jag skulle lämna in det om du inte är skicklig på att skruva då det är lite bökigt smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
2 december 2008
Jadu, byt koppling. Antingen gör det själv eller lämnar in den på verkstad. Men denna volvo modell har en svag länk till, och det är drivknutarna, för många rivstarter och dom ger med sig.

Lev livet, det kan ta slut fort

Refined
1 770 Inlägg
2 december 2008
Luktar koppling tycker jag...

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
2 december 2008
luktade det inget "ovanligt" när du eventuellt brände kopplingen?..

Sök