Efter en insident med bilen med mina kompisar så vägrar bilen köra längre! Efter rödljuset så skulle bilen åka fram men så brusa det lite högt och sen vägrat köra
Det är en Volvo 445 1,7 91- 12 000 mil ! Bilen startar normalt Bilen vill inte kör i någon växell! Den reagerar inte alls när man släpper kopplingen helt i 1an eller någon annan växel. (den ska ju stängas av) jag har testat köra/starta/lägga in någon annan växell men de fungerar inte heller! Det känns som att att den knappt reagerar på växellådan.. eller kopplingen när man trycker ner den:/
Jag undar vad felet kan vara, varför vill inte bilen köra, tacksam för alla svar!
Efter en insident med bilen med mina kompisar så vägrar bilen köra längre! Efter rödljuset så skulle bilen åka fram men så brusa det lite högt och sen vägrat köra
Det är en Volvo 445 1,7 91-
Bilen startar normalt Bilen vill inte kör i någon växell! Den reagerar inte alls när man släpper kopplingen helt i 1an eller någon annan växel. (den ska ju stängas av) jag har testat köra/starta/lägga in någon annan växell men de fungerar inte heller! Det känns som att att den knappt reagerar på växellådan.. eller kopplingen när man trycker ner den:/
Jag undar vad felet kan vara, varför vill inte bilen köra, tacksam för alla svar!
kopplingsvajern kanske hoppat ur? eller e de hydralisk?
Eller kopplingsras... Tvivlar mycket starkt på att växellådan givit sig utan det är något med kopplingen... Rassel brukar betyda att lammellen ligger någon stans innanför sprängkåpan....
/Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Jadu, byt koppling. Antingen gör det själv eller lämnar in den på verkstad. Men denna volvo modell har en svag länk till, och det är drivknutarna, för många rivstarter och dom ger med sig.