3411
Sök

fläktrem av, ingen värme i bilen

110 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
sitter på mobilen 20 mil hemifrån. Efter många kollar på mackar, 2 kokningar så fick jag på en ny rem. Jag har kollat vattnet men jag har ingen värme. De e ungefär -3 i bilen. Stängt alla spjäll så all luft kommer på fötterna. Isbitar! Akut hjälp behövs! En golf 2, 89 cl jag fryser rädda mig!

206 Inlägg
5 december 2008
Har du nån glykol i den? Kan ha frysit i kylsystemet ! Annars har du en topp packning som har dragit om du kört så den kokat !?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
5 december 2008
Kokat = Ånglås i värmepaketet, låt motorn svalna lite samt kontrollera kylvätskans nivå. Har du tur räcker det med det.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

206 Inlägg
5 december 2008
Kan också ha haveri på vatten pump! finns mycket att välja på

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
5 december 2008
Låter som Termostaten har gett sig.så den ej öppnar .... knacka på termostat huset.
Samt instämmer med dom tidigare skribenterna .....
Senast redigerat av lonewolf-holm (5 december 2008)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

110 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
ja den har inte frusit. Bilen går som den ska, tempen ligger som den brukar ska leta fram på en stock så jag kan slå lite på skiten. Hade jag haft lite fogskum så hade jag kunnat spruta i de där de blåser vid fötterna för de e kallt som in i!

206 Inlägg
5 december 2008
Låter som du har en is propp i värmepaketet

retarded music is the best =D
14 Inlägg
6 december 2008
Porsche935 skrev:
Låter som du har en is propp i värmepaketet

visst gör de väl de men om de är en ispropp i värmepaketet så går inte vattnet heller runt i motorn så då skulle inte tempen ligga bra.. likaså om vatten pumpen gått sönder, topp packningen har troligen klarat sej om vatten nivån inte blivit för liten.
kan inte ge nå direkt svar om vad de är men kan iaf förklara varför de inte är nått av överstående..
hoppas de gick bra hem igår iaf
Mvh
Senast redigerat av Jakk (6 december 2008)

våga vägra turbo!!!

110 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
jag åkte aldrig hem igår. Sov över här smile idag blir resan hem. Men igårkväll höll jag på lite med bilen. Lät den stå på tomgång en bra stund. Fyllde i ett par lite glycol osv. Märkte att de var mycket luft för nivån sjunkte ganska mycket när jag drog i reglagen. Dock så kom det ingen värme så jag gav upp. Men när jag startade bilen idag så fungerade värmen. Fråga mig inte hur men den gjorde de. Den kanske bara behövde vila lite. Dock var värmen väldigt upp och ner men de var nog luft i systemet som var problemet. Tack för all hjälp !

832 Inlägg
7 december 2008
Tänkte bara säga att det är ett rent h-vete ibland å få ur luften ur värmepaketet på golf. Det brukar funka om man ställer bilen i en brant uppförsbacke.
Senast redigerat av Lurken_85 (7 december 2008)

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Whatever :)
1 652 Inlägg
7 december 2008
du hade stängt av värmen in i kupén efter den hade kokat? och sen fyllt på med vatten så kan jag förstå att de vart kallt. hände mig något liknade en gång. så jag gjorde tvärrt om typ.. fullt med värme. låta bilen stå på tomgång, och fyllar på allt eftersom med vatten och hjälpte till med att klämma lite på slangarna till och från kylet så de fick röra på sig lite. sen kom allt värmen smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Sök