3759
Sök

behöver man byta nått för att b230ft i 740gl!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
9 december 2008
#21
Man måste modifiera denna lite:
FK/FT har lågomiga spridare, detta kräver förkopplingsmotstånd. Dessa motstånd ska sitta i serie med spridarna. Jag gjorde så att jag tog original förkopplingsmotstånd från en 940. Sen klippte jag upp kabelhärvan ca: 10 cm där spridarna går ihop. 10cm in går den ena av sladdarna ihop till en. Här sätter man motståndet. Den stora sladden sätts i mitten varefter de fyra sladdarna som går till spridarna sätts runt om. (SE BILD) Detta var hur jag gjorde, det går att lösa på flera sätt.

Taget från http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=9238

Bra läsning om du ska ge dej på motorbytet!

EDIT: Kom ihåg bara att de där är för motorbyte i en 240. Är lite annat då de gäller 740 som du säkert förstått vid de här laget. De viktiga är ju angående förkopplingsmotstånden.
Senast redigerat av patrikhornfeldt (9 december 2008)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

32 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
#22
patrikhornfeldt skrev:
Man måste modifiera denna lite:
FK/FT har lågomiga spridare, detta kräver förkopplingsmotstånd. Dessa motstånd ska sitta i serie med spridarna. Jag gjorde så att jag tog original förkopplingsmotstånd från en 940. Sen klippte jag upp kabelhärvan ca: 10 cm där spridarna går ihop. 10cm in går den ena av sladdarna ihop till en. Här sätter man motståndet. Den stora sladden sätts i mitten varefter de fyra sladdarna som går till spridarna sätts runt om. (SE BILD) Detta var hur jag gjorde, det går att lösa på flera sätt.

Taget från http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=9238

Bra läsning om du ska ge dej på motorbytet!

EDIT: Kom ihåg bara att de där är för motorbyte i en 240. Är lite annat då de gäller 740 som du säkert förstått vid de här laget. De viktiga är ju angående förkopplingsmotstånden.

heh jo det förstår jag:) tack!


Sök