3896
Sök

Vinande generatorljud

105 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Tjena, har en Saab 9000 CSE som jag har byggt lite ljud i.

Har sökt men inte hittat något vettigt.

Mitt problem är att när jag sätter igång stereon så knastrar det till lite, när jag sedan startar bilen så uppkommer ett vinande generatorljud i takt med varvtalet.
Och ibland när jag byter låt så knäpper det till lite.

Tog bort stereon igår och kollade om jag kunde se någon brunnen signaljord men icke, testade också med en annan huvudenhet men det lät likadant.
Innan jag kopplade in Sonysteget så lät det likadant, börjar fundera på om det kan vara lågnivåkablarna eller CA12 steget som spökar?
Kan jag testa med en vanlig RCA-kabel som man har till stereo och hifi inomhus?

Huvudenhet; Clarion DXZ368

Slutsteg; DLS CA12 (Mono) som är vidarekopplat till ett SONY 444 (4 channels)

Har dragit lågnivån på högersidan av bilen till monostegets input, från monostegets output har jag dragit en lågnivåkabel till Sonysteget.

Remoten har jag skarvat från monosteget till sonysteget.

Strömkablen (21mm) är dragen på vänstersidan av bilen som sedan går till ett distributionsblock som delar upp strömkablarna ut till varje steg.

Jordkablarna (50mm) är dragna och jordade på plåtren yta.

Försökte förklara detta så utförligt som möjligt och jag hoppas jag lyckades med det.
Hoppas någon har något nyttigt att tillföra smile

MVH // Jonathan

1 400 Inlägg
10 december 2008
Prova att koppla bara ett steg år gången och se om det försvinner. Det är aldrig bra att vidarekoppla från ett monosteg till ett flerkanals och absolut inte olika märken.
Vad har du för lågnivå kabel?

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

105 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Inte en susning vad det är för lågnivåkablar.

Varför finns möjligheten att vidarekoppla om det inte är bra?

Jag har en Clarion DXZ368 och på baksidan finns 2utgångar, en RCA utgång sen en 3,5mm utgång.
Vad är 3,5mm utgången till ?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 december 2008
Låter som att signaljorden har gett sig i enheten.

Prova att hålla en liten bit tunn kabel mellan enhetens chassie och yttre ringen på lågnivån (medans denna är kopplad i enheten). Slutar det då så är signaljorden bränd....
Senast redigerat av Lonefox (10 december 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök