3261
Sök

Stereo/DVD får ingen bild

2 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Hallå.
Har problem med min nyinköpta bilstereo med 4 tums skärm. Problemet är att jag inte får någon
bild. När jag kopplar in allt som det ska så får jag igång stereon med ljud och skärmen lyser upp
fast bara en vit bild.

På vissa stereos (även på min) sitter ju en "safety", alltså en kabel som ska kopplas till handbromsen så man inte ska kunna kolla på film när man kör, även fast den inte är inkopplad borde man ju iaf få fram en bild så man kan lyssna på radio (har även testat att jorda den kabeln utan att lyckas).

Jag har även testat att koppla stereon direkt mot batteriet utifall skärmen inte skulle få tillräckligt
med ström men även det utan att lyckas.

Tacksam för all hjälp och förslag
/Fredrik

Garaget Video Crew
842 Inlägg
12 december 2008
Hade samma problem med min 7" då satt min remote sladd fel. Vet inte om det har nått med din att göra, slängde in ett inlägg fall i fall det kanske är det smile

1 045 Inlägg
12 december 2008
har du kopplat allt rätt så tror jag nog skärmen är trasig tyvärr.

även om inte safety kabeln är kopplad så ska du ha bild i radio läge och i menyerna.

kolla så det inte hänt nå¨under frakten med paketet, och ring sen dit du köpte den och berätta problemet.
då borde du få en ny.

265 Inlägg
13 december 2008
håller med NMI,
det är någ skärmen som är paj

hade samma fel på min,, fick inte fram någon bild, åkte til butiken fick en ny direkt.

vad är det för märke på den???

2 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
En innovatek, vet en billig typ men jag fick den i present så det var inte så mycket jag kunde göra
åt hmm men prylarna ska ju fungera ändå.

Sök