2909
Sök

Hybrid dumpventil i Audi A4 -97

38 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Tjena!

Tänkte kolla om det är någon som har koll på hur svårt och hur man gör för att sätta in en Hybrid dumpventil i en Audi A4 1.8T -97 sedan. Och om man måste göra några stora ändringar mer än att bara sätta i den. Hade tänkt mig denna http://www.streetside.se/dump_hybrid.asp .

/Kenta

Ölbryggare
339 Inlägg
18 maj 2006
Det är bara att sätta dit den, men man får ta det underifrån så det är lite knepigt för man måste ta bort en hasplåt..men det går ju hyffsat fort och enkelt..Men sen är det bara att tuta och köra..

Brum säger bilen.
394 Inlägg
18 maj 2006
Septima skrev:
Tjena!

Tänkte kolla om det är någon som har koll på hur svårt och hur man gör för att sätta in en Hybrid dumpventil i en Audi A4 1.8T -97 sedan. Och om man måste göra några stora ändringar mer än att bara sätta i den. Hade tänkt mig denna http://www.streetside.se/dump_hybrid.asp .

/Kenta

du tar det inte underifrån..
och det är super lätt.. villken tokstolle som hälst klarar de..
snacka med han på streetside så hjälper han dig säkert..
Senast redigerat av Psychotic (18 maj 2006)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

2 Inlägg
18 maj 2006
Jag gjorde det uppifrån. måste ta lös en del slangar men det funkar. Ta och flytta dumpen när du ändå är igång.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 maj 2006
instämmer, sätt dumpen på sista tryckröret mellan IC och gasspjäll, om du vill kan du ju ta K25 dumpen från JBR, funkar precis på samma sätt, där kan du dock köpa dumpen i kitt och få en smidig "snabb dumpanslutnig" i samma veva, smidigare än att hålla på och skära i slangen och jävlas...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

38 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
TS_quattro skrev:
instämmer, sätt dumpen på sista tryckröret mellan IC och gasspjäll, om du vill kan du ju ta K25 dumpen från JBR, funkar precis på samma sätt, där kan du dock köpa dumpen i kitt och få en smidig "snabb dumpanslutnig" i samma veva, smidigare än att hålla på och skära i slangen och jävlas...

JBR har jag inte hört talas om wink vad e det för adress dit då?.. så kan jag kolla upp det.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 maj 2006

Numera leg. grusligist!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
19 maj 2006
Psychotic skrev:
Septima skrev:
Tjena!

/Kenta

du tar det inte underifrån..
och det är super lätt.. villken tokstolle som hälst klarar de..
snacka med han på streetside så hjälper han dig säkert..

nja, här får du nog tänka på att han har en A4, den har längsmonterad motor och där sitter dumpen på ett helt annat sätt än i A3 som har tvärställd motor. på A4 är det smidigaste alternativet att ta det underifrån...

Numera leg. grusligist!

4 Inlägg
23 maj 2006
TS_quattro skrev:

Jag vill göra det men jag undrar vad gör man med det andra slangen som dumpen annars instaleras på, ska den täppas igen eller?

I Love This.........:)

6 Inlägg
24 maj 2006
Peda skrev:
TS_quattro skrev:

Jag vill göra det men jag undrar vad gör man med det andra slangen som dumpen annars instaleras på, ska den täppas igen eller?

Hej!
Jag har monterat en från JBR och kör den som öppen ( på en A6 ) men på bilderna på en A4 på JBR:s hemsida så sitter den på ungefär samma sätt som på min A6 ( kolla bilderna på min sida )
Superenkelt att montera och fungerar klockrent..
Jag pluggade bara slangen till en andra..
Senast redigerat av JPC (24 maj 2006)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Audi A6 Avant 1,8T -98
http://www.garaget.org/?car=11665
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Sök