3186
Sök

Gas värt pengarna?

85 Inlägg
11 december 2008
om du vill att de ska gräva djupt är de ju bara stämma av lådan lågt?smile no probs. me kanske blir kivigt med en fabrikbyggd RF låda......

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 december 2008
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
bluelight skrev:
Gas C1 monoblock steget är riktigt fett faktiskt, 1000 watt i 2 ohm, 1500 watt (?) i 1 ohm! Låter bra också för den delen.

Samma grund som tex. Mutants, Carpower och Tec's serie.
Grundkonstruktionen på de stegen kommer från Cliff Designs efter att de blev kinauppköpta.
Bara så du vet wink

men dom e bra big_smile wink

Har jag sagt ngt annat? wink
Visst finns det steg som låter bättre än dessa...men då får man ju gå upp i pris med.
Senast redigerat av Lonefox (11 december 2008)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

603 Inlägg
11 december 2008
Låter som att du bestämt dig för att "gå upp" ett steg till ifrån GAS, MDS m fl. Annars kan jag tips om Totalljuds US Blaster basar. Riktigt bra tryck för en vettig peng!

In hoc signo vinces

16 197 Inlägg
11 december 2008
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:

Grundkonstruktionen på de stegen kommer från Cliff Designs efter att de blev kinauppköpta.
Bara så du vet wink

Visst finns det steg som låter bättre än dessa...men då får man ju gå upp i pris med.

visst e de så.. men ja tycker C2 steget låter riktigt trevligt big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

turboabstinens
442 Inlägg
11 december 2008
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:

Bara så du vet wink

Jepp, verkligen prisvärt, kan inte tänka mig att ett te x sinus live A1500 har mycket att komma med i jämförelse..

ocertifierad klåpmekare

1 058 Inlägg
12 december 2008
hade förut 4st gas metal 12", och dom funkade mkt bra för det priset. plågade dom basarna rätt bra, med dom dog inte smile

så mitt svar är ja, GAS är prisvärt. men eftersom du haft STS och MDS förut så ska du inte förvänta dig något underverk ifall du köper nåt billigt GAS kit..

PoLoud =D

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
12 december 2008
bluelight skrev:
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:

Jepp, verkligen prisvärt, kan inte tänka mig att ett te x sinus live A1500 har mycket att komma med i jämförelse..

Tittar man under locket samt lyssna på ljudet ur stegen så förstår man priskilnaden. Men Sinuslive lämnar ca 1000W är det är bra för de pengarna om man bara tittar på det.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Skogsfan
649 Inlägg
12 december 2008
vw_performance skrev:
hade förut 4st gas metal 12", och dom funkade mkt bra för det priset. plågade dom basarna rätt bra, med dom dog inte smile

så mitt svar är ja, GAS är prisvärt. men eftersom du haft STS och MDS förut så ska du inte förvänta dig något underverk ifall du köper nåt billigt GAS kit..

Ja dem där metal 12" var helt ok för pengen, körde på rätt bra med dem jag också men dom höll, ändå tills hela bilen brann upp men ja.. tongue
Men säljs dom nu för tiden?

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

317 Inlägg
12 december 2008
Dem finns inte kvar i längre..Har hört att det skall komma nya. Vet ej när dock.
/GW

Faniskogen skrev:
vw_performance skrev:

Ja dem där metal 12" var helt ok för pengen, körde på rätt bra med dem jag också men dom höll, ändå tills hela bilen brann upp men ja.. tongue
Men säljs dom nu för tiden?

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
12 december 2008
Seth skrev:
sandromedsaaben skrev:
jag tycker personligen att du ska satsa på ett par carpower 12"..har en polare som har de i en special byggd blåd till en 850 å de ölåter fan så gött(bas)..tycker du ska ta kontakt med bertilssons audio!

håller med. Carpower låter bra och är prisvärda

håller med carpower är prisvärda grejer.. har hört blackbass å den billigare model (kommer inte ihåg namnet) riktigt bra tryck i dem!

71 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Nu kan ni sluta tjaffsa om GAS och allt, har redan köpt mig bas och steg smile Vart Rockford, basen heter P1L212 och steget heter P5002. Kan säga att ja basar ifrån dom flesta av mina polare nu smile Basen e 2st. 12" smile Bild kommer på allt när ja har städat bagage och fixat min nya matta där smile

Skogsfan
649 Inlägg
12 december 2008
Nossystem skrev:
Nu kan ni sluta tjaffsa om GAS och allt, har redan köpt mig bas och steg smile Vart Rockford, basen heter P1L212 och steget heter P5002. Kan säga att ja basar ifrån dom flesta av mina polare nu smile Basen e 2st. 12" smile Bild kommer på allt när ja har städat bagage och fixat min nya matta där smile

Gratulerar till ett lyckat köp!smile

Ja med rockford kan jag väll inte tänka mig att du kommer bli missnöjd om allt nu blir bra installerat. För det har man ju nästan bara hört positiva saker om:) ser fram emot lite bilder!

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

71 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
Tackar smile

Joo du, de vart ett jävla tryck smile En polare me Kicker funderar på att byta upp sig till Rockford nu när han har hört och sätt min instalation smile

Sök