Nej den går ju bra, ryker inte heller, ska man gissa på ringarna då? Kan man byta ringarna underifrån om man bara tar bort tråget? eller bör man lyfta ur motorn då?=/
Vet faktiskt inte om de går att göra på plats. hursomhelst så e de enklare att lyfta ur den..blir bara krångligt att göra de på plats..Vem vet?? du kanske måste åtgärda nåt annat som kräver att du tar ur den...Såå mitt tips...lyft ur den. toppen måste ju också av mm.mm
Ja då får jag helt enkelt göra det, kanske kan passa på att göra lite annat på vägen:)
Nej den går ju bra, ryker inte heller, ska man gissa på ringarna då? Kan man byta ringarna underifrån om man bara tar bort tråget? eller bör man lyfta ur motorn då?=/
Vet faktiskt inte om de går att göra på plats. hursomhelst så e de enklare att lyfta ur den..blir bara krångligt att göra de på plats..Vem vet?? du kanske måste åtgärda nåt annat som kräver att du tar ur den...Såå mitt tips...lyft ur den. toppen måste ju också av mm.mm
Ja då får jag helt enkelt göra det, kanske kan passa på att göra lite annat på vägen:)
som sagt, komptest är både billigt å relativt snabbt gjort, å tror att ringarna går att byta underifrån men det blir ett satans pill... men man blir nog illa tvungen isåfall att ta bort fördelaren å sedan lossa motorfästerna å hissa upp så mycket det går (ev får du lossa avgas å lite sånt småpill också) men det hade ju blivit billigare iaf än att lyfta toppen för då blir det planing, bultar och packning också...
men är ju inte 100% på att det går då jag inte gjort det...
Kolvarna måste väll tas ur uppåt?? Så vad ja vet går det inte byta kolvringar underifrån. Men lager kan du byta underifrån men det blir nog väldigt pilligt
yes kolvarna tas ur och sätts i uppifrån annars får man ta bort veven. det blir nog lättare att bara ta ur motorn. plus att om man ska ha i dem nya ringarna sen så blir det e j*vla meck att få i dem underifrån när man ska hålla på me en såndär som man trycker ihop kolvringarna me.