Jag tankade idag i 65 liter. Sedan tänkte jag att det var på tiden att köra en injection cleaner för första gången . Så jag hällde ner en sådan (250ml) . Och inge mer med det.
Efter drygt 2mil så började bilen gå ryckigt mer och mer och tillslut har den börjat dö på tomgången så nu kan man inte köra.. Allt detta efter en flaska injection cleaner. Jag trodde det var bra ? Vad kan jag göra ? Och framförallt vad beror det på??Motorn är deras 1.8 16v 137hk.
hej hur ser soppa filtret ut de kan va så olyckligt att det lostnat partiklar så de täpper igen i filter m.m ser det grumligare ut än vanligt ??
Hejsan.
Skruvade bort det gamla bensinfiltret idag och bensinen som rann ut va långt ifrån REN.. Så vad gör man? Nytt filter och hoppas på motorn tar alla partiklar som runnit vidare?
Jag slår aldrig i det där skiten Injection cleaner . Slå i en dl diesel i stället på en fulltank nån gång eller tre per år, det tvättar rent och är dessutom billigare.
Jag slår aldrig i det där skiten Injection cleaner . Slå i en dl diesel i stället på en fulltank nån gång eller tre per år, det tvättar rent och är dessutom billigare.
Lätt vara efterklok... Men hur som helst. Det sitter nu ett nytt bensinfilter på bilen men det hjälpte inget.
Dock la jag märkte till en annan viktig grej. När man tar bort bensinlocket så är det världens tryck i bensintanken. Det måste väll bero på att det är stopp någon stans? Ingen kunnig som kan hjälpa mig lite .