3548
Sök

Byta Vectra 2000 mot Rover 220 coupé turbo???

534 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#1
En kille som mailade mig och vill byta denna bil mot min Vectra 2000 jämt upp.

http://www.blocket.se/vi/19369884.htm?ca=2_s

Vad tycker ni???


Jo jag har läst lite på nätet och kvalitén verkar ju vara lite tvivelaktigt på dessa engelska vagnar.


http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00095.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00096.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00097.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00098.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00099.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00100.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00101.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00103.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/div/DSC00104.jpg


Min Vectra ifrågan:
http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/Vectra%20A/DSC_0012.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c25/jockeb/Vectra%20A/DSC_0008-1.jpg


1 062 Inlägg
19 december 2008
#2
jag hade bytt alla dagar i veckan

dem ska inte vara sämre än någon annan bil så länge man sköter dem

har för mig att jag läst att dem baserar sina bilar på ngn annan tillverkares chassi me

mvh

Team Björkeryd

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 december 2008
#3
Rover är bra bilar. Bättre rostskydd än motsvarande Honda som den delar chassie med. Motorn är Rovers T-serie, en gammal järnklump. Osofistikerad men får jobbet gjort så att säga. 0 till hundra på 6,5s ungefär. Hur många andra framhjulsdrivna bilar från 93 klarar det?

Rosten på bilderna är klassiska ställen. Fram är inga problem, bara göra rent och måla. Bakre skärmarna är svårare för det är dubbel plåt i inre hjulhuset.

Dåliga sidor:
Växellådans differentiallager är veka om man "burnar" en massa.
Går inte att chippa och är inte så trimvänlig om man inte byter kolvar. Höjer man laddet mer än 0.8 bar så kommer motorn att gå sönder. 220-240 hästar är fullt möjligt om man bygger rätt. Mekanisk laddstyrning "kulventil", bra filter-avgas.
Läcker alltid olja från högra sidans hörn av topplockspackningen. Inget att bry sig om.
Om man krockar har man ett h-vete att få tag på nya karossdelar om man inte importerar själv.

Bra sidor:
Alla slitdelar finns och mycket är Honda. Delarna kostar ingenting i England.
Hyfsat snål för effekten, under litern är inga problem blandad körning.
Snabb!
Kultfaktor. Ingen har en likadan.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.


Sök