2741
Sök

Ground zero GZRW 12XS-AL lådförslag

6 851 Inlägg
20 december 2008
Drönirettab skrev:
TT-Avant skrev:
bollen1986 skrev:
65 liter för en GZ 12" är nog lite mkt

skulle satsat på ca45-55 liter ist

för 65 liter så blir det ju väldigt mycket djupbas och det är inget kul att lyssna på i längden smile

jag skulle tycka att en portad låda på ca 55L skulle va lagom

55L + bas och rör..då hamnar vi på den volymen jag hade till min SPL 12".

....vilket i sin tur blir uppåt 65 liter brutto om man har dubbla 4" rör på typ 35-40 cm.

Kanske det var så som Audi-powah menade?

Kan så vara..men som jag skrivit, jag har inte testat den basen som frågas om, utan GZRW 12 SPL..

3 714 Inlägg
20 december 2008
55L + bas och rör är att föredra då....

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

21 761 Inlägg
20 december 2008
TT-Avant skrev:
Kan så vara..men som jag skrivit, jag har inte testat den basen som frågas om, utan GZRW 12 SPL..

Jo, det skiljer ju litegrann mellan de basarna.

Man kan nog säga att GZ:s lådförslag (säkert även andra tillverkares förslag) fungerar för "svensson", men när man vill utnyttja basen fullt ut och tex spela maximalt så måste man börja labba en del. smile

6 851 Inlägg
20 december 2008
bollen1986 skrev:
55L + bas och rör är att föredra då....

För SPL basen ja, för den han frågar om..inte säker.
Detta va som sagt va jag testa med min bas..Men GZ har samma rek till den basen jag hade och den han har. Så det är värt att testa iaf.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
20 december 2008
hehe..rekomenderat är ju i sin tur 42l i portad låda.sen beror de väl lite på va man har o driva med osv.visst fan blir de mer spl stuck över lådan om man kör den i ca 65l me dubbla portar,men har killen nog me krut då?
låter ju inte så vackert me nästan dubbla lådstorleken och inte orka driva ut basen då?

sen tror jag att slutet passar bäst:)spela på högt me slutet är skönast:D

6 851 Inlägg
20 december 2008
pattilatti2 skrev:

Har killen inte effekt nog för att spela den fullt u i portad, då ska man inte montera den i en sluten låda.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
20 december 2008
TT-Avant skrev:
pattilatti2 skrev:

Har killen inte effekt nog för att spela den fullt u i portad, då ska man inte montera den i en sluten låda.

skrev ju endast att slutet passar nog bäst låter soft me 20l o GZ..fortfarande så tkr ja han ska köra den i 42l i hans bil me sina grejjor:)

sen va andra tkr om slutet,de må va:)

148 Inlägg
20 december 2008
Jag har 2st såna här 12" och tycker inte dom spelar sjyst i sluten låda utan portad är att föredra. Kör med mellan 50-55L låda med 1st 4" port och det funkar kanon. Men dom kräver effekt för att använda hela slaglängden mellan 400-600W RMS/bas skulle jag nog säga. 65L låter lite väl mycket för att spela vanlig musik med tycker jag oxå. Sen beror det på hur mycket plats man har bilen kanske inte vill ta upp hela bakluckan. Så följ antingen GZ rekommenderade låda på 42L lr lägg dig nånstans på ca 50 liter skulle jag säga.

Sök