3482
Sök

Arbetstemperatur s40 t4

Kyltekniker
166 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Hallå, jag undrar vad min motor ska ligga och jobba på. när jag kör mycket statstrafik och köer börjar den stiga upp till 90 grader, till och med 100 om jag kör väldigt länge. Då får jag lite panik och kör 740-style, full värme och full fläkt.

Termostaten kanske är trasig. Kör jag på landsväg ligger den på 74.

mvh emil

\m/(><)\m/
742 Inlägg
21 december 2008
bemve skrev:
Hallå, jag undrar vad min motor ska ligga och jobba på. när jag kör mycket statstrafik och köer börjar den stiga upp till 90 grader, till och med 100 om jag kör väldigt länge. Då får jag lite panik och kör 740-style, full värme och full fläkt.

Termostaten kanske är trasig. Kör jag på landsväg ligger den på 74.

mvh emil

Dom är så.. min håller sig stadigt på 90grader vid landsvägskörning men i stan kan den komma upp i lite mer än 100grader innan den hoppar ner till ca 88-90grader igen.. trodde också det var nått fel och byte termostat men det blev ingen skillnad. pratade sedan med volvo om det och han där förklarade att det är helt normalt, givaren till kylfläkten slår inte till förrens vid ca 100grader om det börjar närma sig 120 grader så ska du bli orolig tyckte han.. Men att din håller 74grader är nog inte helt rätt om du nu inte har en 74graders termostat, om det finns.. typ 90grader sa han på volvo att termostaten ska öppna vid som jag köpte

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Sök