3351
Sök

Avtagbar solfilm, Nån som vet om de är bra grejer?

Ace Ventura
1 240 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Hittade den här annonsen å blev lite sugen! Men nån som provat det och vet hur de är?

passform å dyl?

Och hur sitter den fast på rutan om de nu går att ta av och använda igen.. Risk för att de lossnar å blir bubblor å sånt eftersom den är avtagbar??

http://www.blocket.se/vi/19531669.htm?ca=16_s
Senast redigerat av Aruzo (20 december 2008)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 december 2008
Funkar skit bra.
finns även till framrutorna.
Senast redigerat av Adde666 (20 december 2008)

157 Inlägg
20 december 2008
e riktigt bra .. använt den som finns å köpa på biltema.. e perfet på välvda bakrutor oxå... kan få ta nagellack i kanteran för det har en förmåga å vilja lossan efter ett tag pga värmen i bilen..

Ace Ventura
1 240 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
rob_fs skrev:
e riktigt bra .. använt den som finns å köpa på biltema.. e perfet på välvda bakrutor oxå... kan få ta nagellack i kanteran för det har en förmåga å vilja lossan efter ett tag pga värmen i bilen..

Men va e de som gör att de sitter fast dom det inte är klister?

157 Inlägg
20 december 2008
ne men det e plasten typ... måste ju forttfarande bllöta den när du sätter fast den

655 Inlägg
20 december 2008
Har också funderat på detta, ska man ta loss rutorna då eller?

157 Inlägg
20 december 2008
har jag ej behövt.. men det e ju upp till var å en avd man tycker e enklast

655 Inlägg
20 december 2008
jo, men tänkte mest på att den är exakt skuren efter rutorna. Då kanske man måste ta loss dom? Eller?

Ace Ventura
1 240 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
De jag grunnar mest på e ju vidhäftningsförmågan ändå, Eftersom den går att ta av.. Tråkigt om man kör ner rutan å hela skiten korvar sig..

150 Inlägg
21 december 2008
om du ändå ska sätta solfilm så är det lika lätt med "vanlig" solfilm. du måste ju ändå strycka ut den där det blir samma jobb, men vanlig sitter bättre, du ser även ut bättre när det är mörkt ute

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

4 663 Inlägg
21 december 2008
solarplexius   e typ samma sak fast inte film  utan plexiglas wink

Ace Ventura
1 240 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:

jo men solar plexus e ju bara så gay! Fördelen med den avtagbara filmen är ju att den går att använda igen.. Så när polisen stoppar mig för mina tonade framrutor kan jag sätta på filmen igen nån timme senare tongue
Senast redigerat av Aruzo (21 december 2008)

Ace Ventura
1 240 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Ska nog ta och ringa och kolla upp hur den sitter fast mot glaset sen! Är väldigt sugen faktiskt

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 december 2008
Aruzo skrev:
Saab_Robin skrev:

jo men solar plexus e ju bara så gay! Fördelen med den avtagbara filmen är ju att den går att använda igen.. Så när polisen stoppar mig för mina tonade framrutor kan jag sätta på filmen igen nån timme senare tongue

om de är en 700/900 är de inte alls svårt att byta framrutorna. (för bes)

Jonas

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
22 december 2008
Jag har detta nu på Volvon, då jag tkr det e perfekt men nackdelen är att uppekanten släpper ! STORT PROBLEM. Men nagellack funkar

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Trucker
75 Inlägg
22 december 2008
Jag har satt biltemas film på många bilar, tycker den funkar hur bra som helst. Mycket lättare att sätta dit också då man inte behöver stressa som en tok.
Nackdelen är ju att den bara finns i typ ultra mörk tongue

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
22 december 2008
Mattzz0n skrev:
Jag har satt biltemas film på många bilar, tycker den funkar hur bra som helst. Mycket lättare att sätta dit också då man inte behöver stressa som en tok.

Mattzz0n, hur har du fixat me kanterna å så? big_smile menar då där uppe på fönster!tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Trucker
75 Inlägg
22 december 2008
emijl skrev:
Mattzz0n skrev:

Mattzz0n, hur har du fixat me kanterna å så? big_smile menar då där uppe på fönster!tongue

Oftast så brukar man bara dra precis efter rutkanten och kanske sätta lite nagellack ifall det behövs. Annars får man kapa en halv cm eller nånting sånt. Då brukar det hålla smile

Sök