2602
Sök

farligt för motorn ?

28 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
hejsan ! tänkte höra om det är skadligt för motorn att köra med ett turboaggregat som är dåligt ? det är så att turbon laddar men den viner kraftigt och "skär" lite och laddet hoppar vid fullgas. om jag har olja och så är det skadligt för motorn att köra några mil ?

Avstängd
40 Inlägg
26 maj 2006
det e skadligt hade samma problem  med min gammla bil motorn skärde sig

397 Inlägg
26 maj 2006
Undra om det verkligen är skadligt?
Det enda som borde hända är väl att turbon laddar dåligt och drar onödigt mycket olja?
Farligt kan de ju va om du får laddtrycksrusningar, så högt så du pajjar nåt, men det borde väl inte hända?

/stoffe

Miklen
26 maj 2006
om d börjar flyga bitar ur turbon e d väl inte sådär partybra å dra in i motorn ?

Avstängd
1 106 Inlägg
26 maj 2006
Om man hör att turbon börjar låta så ska man stanna omedelbart o kolla motoroljan innan man ens kör några kilometer så att man står på en säker plata.

Livet startar vid 220 km/h

28 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
som jag sa så har jag olja i motorn, det enda är att den drar olja och viner. har jag koll på olja och så bör det ju inte vara skadligt?

Avstängd
1 106 Inlägg
26 maj 2006
husqvarnan skrev:
som jag sa så har jag olja i motorn, det enda är att den drar olja och viner. har jag koll på olja och så bör det ju inte vara skadligt?

Bara du kollar oljan efter en mil då.

Livet startar vid 220 km/h

677 Inlägg
26 maj 2006
Påmin Saab T16 så pajjade turbon. Inga missljud, helt ok ladd. Men den skickade ur sig all olja på 1,5 mils körning och ventilerna strök med.

Så byt turbo eller låt bilen stå. Det kan skita sig närsom helst. Och om lagrena i turbon säger upp sig helt så kan det nog bli lite metallflis på oönskade ställen.

Sök