Phaetoon skrev:
TBOC_Razor skrev:
Dalhems säger det samma om Autoskräp, dom har tom blivit hotade med stämningar etc för att dom inte ska säga något om hur kassa AG är och då är det illa.
Frågan är om det är kalibreringen som det är fel på, eller om mätarna ändrar sig med tiden och hur kvalitén egentligen är? För jag kan tänka mig att ha vissa mätare som visar 10% fel, bara man är fullständigt medveten om att dom visar fel och ungefär hur mycket. För när det gäller en temperaturmätare så är det ju inte själva temperaturen som är det viktigaste, utan om det sker någon avvikelse från normaltemperaturen. Men då pratar vi heller inte om professionell användning vid t.ex. trimning.
Nu är ju detta ett extremt fall av OT men iaf:
Jag har ett strålande exempel på Auto Gauges kvalitet.
Jag har både en mekanisk laddtrycksmätare från AG köpt på biltema och en elektronisk laddtrycksmätare från AG köpt ifrån xtremt.se (som får mätarna ifrån hova.com som i sin tur verkar vara någon sorts generalagent för AG i sverige).
Iaf två laddtrycksmätare ifrån samma tillverkare, en mekanisk och en elektrisk och båda är korrekt installerade i samma bil.
Visar då båda mätarna samma ??
Svaret är nej, den mekaniska visar tex kanske -0,8 bar på tomgång medan den elektriska kanske visar -0,6 vid samma tillfälle. Jag har sett differanser på upp till nästan 0,4 bar mellan den mekaniska och den elektriska, vilken ska man egentligen lite på då ??
Jag vet inte, jag tänker riva ut skiten, köra dom i en press och slänga in défi-mätare istället.....