3516
Sök

volvo b230f vägrar vid accerlation

42 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Hej alla där ute ja har ett riktigt problem me min bil ja aldrig får någon klarhet i jag har byt fördelare , rotor , hallgivare , tändstift ,olja ,oljefilter. tändkablar,luftmassmätare,tändmodull,huvudsoppa pumpen i bak, bränslefilter ,bränslebrygga,styrenhet, bränslerelä,spridarerelä men ändå inte fått ordning på det .
Men nu kommer ja till det så kallade problemet när ja e ute o kör så lägger bilen av för mig ibland vid accerlation o då får ja lägg i kopplingen o gasa för att få igång den igen någon som vet va det kan vara för fel  snälla hjälp mig m.v.h. Micke
Senast redigerat av mickelito011 (29 december 2008)

3 650 Inlägg
29 december 2008
Nånting med luften..kolla så luftslangen inte är i kläm ( den räfflade delen, som går från luftburken till insuget) Tjyvluft kan ju vara värt å kolla också, motorn igång och spraya lite startgas lite överallt, höjs tomgången så drar den tjyvluft

Vad säger felkoderna?

Bra att skriva vad det är för årsmodell också
Senast redigerat av Kesler (29 december 2008)

42 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
ja har inget felkodsinstrument på min bil har testat me luftslangar men händer inget då häller ja har en 88:a modell av b230f

42 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
tomgången e hög för det mesta tkr ja går bra när man startar den men sen när man har kört ett litet tag ligger den på 1500 varv ungefär

310 Inlägg
29 december 2008
Har du testat en så enkel sak som att kolla säkringarna och säkringshållarna?

På 240 går strömförsörjningen till sprutet direkt från batteriet och på den kabeln sitter det en säkringshållare, vit volvomärkt, testa att byta den.

Jag hade samma fel som du och då var det bara det att särkingshållaren helt enkelt vart sönderärjad.

183 Inlägg
29 december 2008
Jag hade liknande strul me en 740 jag hade, efter varje gång man starta om den så la den av i nån sekund vid gaspådrag, men skumt nog bara en gång efter varje "omstart" jag bytte allt som gick att byta men felet hitta jag aldrig å bilen såldes sen med det.

Sök