3657
Sök

Volvo 745 TIC B230ET

19 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#1
Tjänare. Har som sagt en 745 TIC som inte vill gå helt rätt..
man startar den o så går den i ett par sekunder och sen tvärdör den utan att ens hosta till eller nått precis som att man vrider om nyckeln igen.. har kollat ifall gnistan o bränslet finns där. o de gör de, de kommer bränsle, pumparna går, o gnistan finns där, även när den inte vill starta finns gnistan där oh bränslet kommer. några tips om vad detta kan vara för fel ? man kan alltså hålla på att starta den så går den ett par sekunder max sen stannar den. så kan man hålla på 4-5 gånger sen måste man låta den stå ett par minuter sen kan man göra denna procedur hela tiden.. MYCKE TACKSAM FÖR DISKUSSION KRING DETTA! smile
vänliga hälsningar christoffer


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 december 2008
#2
så betedde sej min när sladden till LMM hade lossnat, gick ett par sekunder, reagerade inte på gasen och sen tvärdog den.
Senast redigerat av NITROUS (28 december 2008)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

19 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
#3
NITROUS skrev:
så betedde sej min när sladden till LMM hade lossnat, gick ett par sekunder, reagerade inte på gasen och sen tvärdog den.

Okej låter intressant, Lite dum på förkortningar,  LMM???.
gasar man så dör bilen.. lyckades idag att gå igång den så att den gick ungefär en minut.. men bara på tomgång, vågade inte chansa på gasen. men sen stannade den igen, sen dess startar den bara som innan 1-2 sekunder sen blir den stendöd..... förstår inte vad felet e.
Senast redigerat av Volvo740GLE-87 (28 december 2008)


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
28 december 2008
#4
Volvo740GLE-87 skrev:
NITROUS skrev:
så betedde sej min när sladden till LMM hade lossnat, gick ett par sekunder, reagerade inte på gasen och sen tvärdog den.

Okej låter intressant, Lite dum på förkortningar,  LMM???.
gasar man så dör bilen.. lyckades idag att gå igång den så att den gick ungefär en minut.. men bara på tomgång, vågade inte chansa på gasen. men sen stannade den igen, sen dess startar den bara som innan 1-2 sekunder sen blir den stendöd..... förstår inte vad felet e.

lmm=luftmassemätaren men om du har B230ET så tror jag inte du har nån för allt med ET är ju mekaniskt har jag för mig

folk får gärna rätta mig om jag har fel


812 Inlägg
28 december 2008
#5
du har en fult flödes mätare i stället för lmm.. sitter org skruvad på innerskärmen (har ja för mig iaf) på högersidan. en grå klump med svart plast lock. sitter ihopp med luft burken/filtret..

mvh

man lever bara en gång..

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 december 2008
#6
volvo_dude skrev:
lmm=luftmassemätaren men om du har B230ET så tror jag inte du har nån för allt med ET är ju mekaniskt har jag för mig

folk får gärna rätta mig om jag har fel

230ET har inte mekaniskt sprut

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Volvo-Beroende
289 Inlägg
28 december 2008
#7
Finns 740 ens med mekanisk insprutning? Alltså med turbomaskin.

Volvo 760 TIC -84 B23ET

19 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#8
pimpad740 skrev:
du har en fult flödes mätare i stället för lmm.. sitter org skruvad på innerskärmen (har ja för mig iaf) på högersidan. en grå klump med svart plast lock. sitter ihopp med luft burken/filtret..

mvh

Okej kan man göra likadant som med lmm att ta väck kontakten o se om de går? för med lmm kan man göra så o den ska gå utan den men den går skiit?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
29 december 2008
#9
Volvo740GLE-87 skrev:
Okej kan man göra likadant som med lmm att ta väck kontakten o se om de går? för med lmm kan man göra så o den ska gå utan den men den går skiit?

drar du ut den kontakten dör motorn...

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

19 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#10
NITROUS skrev:
Volvo740GLE-87 skrev:
Okej kan man göra likadant som med lmm att ta väck kontakten o se om de går? för med lmm kan man göra så o den ska gå utan den men den går skiit?

drar du ut den kontakten dör motorn...

okej, ja snacka me nån sån fordonsnisse han påstod att man kunde göra de, men ja har inte vatt säker på de?, va tror du felet e? hmm


28 Inlägg
29 december 2008
#11
om det är fel på den så kan den gå bättre om du tar av kontakten. plocka av kontakten och prova starta går den bättre eller iaf går längre en 2 sek så är de fel på den, går den lika eller sämre så får du fortsätta kolla fel:P

Endast fantsin sätter gränserna när man stylar / bygger.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
29 december 2008
#12
Volvo740GLE-87 skrev:
NITROUS skrev:
Volvo740GLE-87 skrev:
Okej kan man göra likadant som med lmm att ta väck kontakten o se om de går? för med lmm kan man göra så o den ska gå utan den men den går skiit?

drar du ut den kontakten dör motorn...

okej, ja snacka me nån sån fordonsnisse han påstod att man kunde göra de, men ja har inte vatt säker på de?, va tror du felet e? hmm

Har du motronicsprut på din? eller har du nyare LH Jetronic? på mitt motronic tvärdör motorn om man drar ur kontakten när motorn är igång, och går nån sekund innan den dör om kontakten inte är i när man startar.

Men prova dra ur kontakten om den sitter i, inget går sönder.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

19 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#13
Jag gick ut i morse och bara vred om nyckel, o den small igång o va säkert igång 5 minuter, kan de inte ha nått o göra me nån kallstartsventil/givare ?? provade även med kontakten till Luftmassemätarn, men blev ingen skillnad,... tror jag har de där Motronic de e ju en 87a så ja tror de e de.



Sök