håller me att detta va en hemsk film, men sån är verkligheten... denna SKA visas i skolor å sånt .(för de som vågar kolla på de känsliga bilder så klart)... jag går på ett transport gymnasium i göteborg, så när skolan börjar igen ska jag ta upp detta med min kör lärare och se om han vill ta upp filmen i skolan. även fast det inte står på engelska .. för på min skola är varje elev me bil gas glada som bara den .. så det behövs verkligen där
Kan tyvärr inte mer än hålla med , gick själv Bygg men i samma skola finns även Transport, ingen av dom killarna körde lugnt, 240 och 740 på bredställ förbi busskurer och annat.. Inte ens inne på skolområdet körde dom lugnt, en lärare höll på att bli överkörd av 2 killar som tävlade med lastmaskinerna. Bra yrkeschaufförer va ? Eller inte. Dom allra flesta sitter idag bakom ratten på en lastbil, minst 4 av dessa killar har varit av vägen med lastbilen under första året.
Nej transport och fordon är nog ett av de värre programmen när det gäller att gasa, vet själv när man gick fordon man drog sig inte för att gasa direkt, varken de var skola eller motorväg, så sådana hära filmer hade nog vart bra att se, dock måste alla uppnå en viss mognad för att förstå att man måste släppa på gasen ibland.
Bra film, dem som dricker eller som är fulla och kör, dem hade jag kapat händerna på så att dem aldrig mer ska kunna köra bil! Detta är framtiden men det finns länder som redan har dessa lagar. Hade röstat på detta förslag på en gång utan att tveka.
Om vi skulle haft sådana här reklamer i sverige tror jag nog att alla skulle tänka efter en extra gång. Innan man ska börja flasha eller bara köra snabbt. Så tänk efter en extra gång innan ni gör nåt
Riktigt bra och grymt välgjorda filmer japp. Bästa filmen var nog ändå nästan den där dom kört in i trädet och killen inte "fick" dö för han hade bälte. Så grymt bra illustrerat!
O för att citera min kompis: "man blir mest avskräckt att ta körkort"
Fy fasen... Man skäms nästan lite över att vara människa när man kollar på filmen (hoppas ni förstår vad jag menar) vi kan förstöra ganska mycket vi människor...
Tur att vi kan bringa mycket lycka med då Gott nytt allesammans
If you don't live for something, you'll die for nothing
nog fick man sej en tankeställare nog, och visst är man själv gasglad / tung högerfot men då väljer jag mina ställen utifrån dom förhållanden också (väder/sikt/underlag/trafik),så ifall man kör åt h-vete så får ja då skylla mej själv,men man vet aldrig vad som dyker upp efter ett bakrön eller i en kurva.....
Det är endast två filmer som jag mått dåligt/sorgsen över och den första är en med 2 stycken 9000 som krockat på motorvägen, sen byggde nån ihop dom igen sen visar dom bilder på "projektet" sen visar dom det lyckliga slutet.
Och sen denna!
Senast redigerat av ZonaX (30 december 2008)
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX