3573
Sök

BMW 540ia -98 bra köp?

12 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Hej pojkar o flickor äntligen dags för bilköp! Fick körkortet för drygt en månad sen och gnatat runt i mamsens 740 :p
Vad har ni för tips? Jag har kollat på Volvo s60 t5 och BMW 540 -98. Som det ser ut nu så är BMW 540n närmast (kan slå till när som helst på den) den gick så otroligt bra gått 16000mil 4 ägare i Sverige, otroligt pedantskött, växlar mjukt och fint, sportläget är underbart med steptronicen, bromsar felfritt. Vad tror ni om 540n? Ev fel? Har kollat på autopower om e39 och detta exemplar verkar vara felfritt från allt sådant. Han har också bytt instrumentbrädan så inga pixelfel alls. Svart skinn. Träinredning. Pris 69000kr och då får jag med 19 tums sommardäck körda en sommar och 16tums vinterdäck körda den här vintern. Vad tycker ni? Värt köp?
Tackar och bugar för varje svar ni skriver.
v8 please
Senast redigerat av Bjornie (31 december 2008)

Soubee
31 december 2008
Lite information om Volvon hade inte varit helt fel heller om man skall jämföra lite...

Allmänt det jag har erfarenheter av så hade jag valt volvon, reservdelar är lätta att hitta osv. T5;an rör väldigt bra på sig. Men sen beror det väl lite på vad du letar efter för bil med vilken sorts kör känsla i osv...
Jag tittade på en V70-T5 - 02;a men det blev en Audi S6 istället...

Scania arbetare
364 Inlägg
31 december 2008
jag hade lätt köpt bmw.. hade den servicebok? är den fullstämplad tills nu så köp den

Audiholic!

12 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
Yes full servicebok finns!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
31 december 2008
Well du verkar mest inne på BMW:n, och den är en riktigt skön kryssare med lagom mkt kraft för att piska det mesta du stöter på vid rödljusen.

"When innovation meets passion!"

1 587 Inlägg
31 december 2008
Ja en S60 T5 hittar du inte för dom pengarna.. Så slå till på BMWn men om du har mer cash så hade jag nog tagit en S60 T5, chippa en sådan o dom går ruskigt bra asså big_smile !!
BMWn är dyr att äga osv, så var beredd på de smile Men en 540 utan ljuddämpare låter gött..

120 Inlägg
31 december 2008
540 tveklöst! Motorn är underbar, verkar aldrig ansträngd och mullrar gott. Det enda som är negativt med bmwn (som ju är en -98 i det här fallet) är att den blev lite förbättrad år -99, precis som 7 serien vart då, och att dom kan bli lite smådyra att äga.

12 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
finns det inget jag kan köpa till så den blir lika effektiv som -99? Men är priset godkänt för denna pärla? Ändringen med -99 var dubbla vanos bla va?
tack för alla svar fortsätt gärna

Sök