3519
Sök

Intercooler rör över motorn på 855 T-5R

168 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
Undrar bara om de e svårt att dra ett inc rör över motorn ist allså från turbon till övre hålet på intercoolern. Blir de inga problem/skillnad om man vänder på de? För i vanliga fall går ju de undre röret till turbon och de övre går ju in under gasspjället. Men de spelar allså ingen roll om man "vänder" på de? Hoppas ni fattar vad jag menar.

78 Inlägg
3 januari 2009
Du menar att du ska bygga som R:en har? Det är inga problem att göra, en polare har gjort det på sin i 2,5" avgasrör och det funkar klockrent tongue

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 januari 2009
Volvo_Performance skrev:
Du menar att du ska bygga som R:en har? Det är inga problem att göra, en polare har gjort det på sin i 2,5" avgasrör och det funkar klockrent tongue

Nej? neutral

850 T5 -94 har draget tryckrör över motorn.

Men 850 T5 -95 och R har tryckrören dragna vid sidan av motorn, snarare över växellådan.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

168 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Volvo_Performance skrev:

Nej? neutral

Men 850 T5 -95 och R har tryckrören dragna vid sidan av motorn, snarare över växellådan.

Precis.. http://www.garaget.org/?car=75426&image=720744

Så ska de vara menar jag.

xcOOb
388 Inlägg
3 januari 2009
ska du inte trimma mera behöver du int eha nå större rör för de märks inte men ska de trimmas så drar man väl 3tum över motorn för då byter man ju även ic troligtvis.. men ser ju tuffare ut iofs wink

168 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
skogenracing skrev:
ska du inte trimma mera behöver du int eha nå större rör för de märks inte men ska de trimmas så drar man väl 3tum över motorn för då byter man ju även ic troligtvis.. men ser ju tuffare ut iofs wink

jojo men de spelar allså ingen roll om man vänder på de då? allså luften går inte åt fel håll eller ngt?

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 januari 2009
Nejdå, det händer inget med luften.

Har för mig att det berodde på kondensproblem som man möblerade om nyare 850/X70 tryckrören.

Men att byta ut dom till metall och silikon istället för plast, gummi, och lite metall, som originalrören är, ger väl snabbare spool-up har jag för mig, för att istället för som när originalslangarna dras ihop och stryper när turbon drar åt sig max antal liter luft.

168 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Nejdå, det händer inget med luften.

Har för mig att det berodde på kondensproblem som man möblerade om nyare 850/X70 tryckrören.

Men att byta ut dom till metall och silikon istället för plast, gummi, och lite metall, som originalrören är, ger väl snabbare spool-up har jag för mig, för att istället för som när originalslangarna dras ihop och stryper när turbon drar åt sig max antal liter luft.

Okej så man behöver inte vara rädd att de ska bli turbo ras eller ngt sådant då?

IT-Tekniker
376 Inlägg
3 januari 2009
TurbOla skrev:

Menar du T5 eller menar du T5 _och_ Turbo bilarna? För min Turbo från 94 har över växellådan..

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 januari 2009
billy skrev:
TurbOla skrev:

Menar du T5 eller menar du T5 _och_ Turbo bilarna? För min Turbo från 94 har över växellådan..

Det finns tidiga -94or, och det finns sena -94or, och det finns folk som ändrar dragningen själv eller fått det ändrat av Volvo. tongue

IT-Tekniker
376 Inlägg
3 januari 2009
TurbOla skrev:
Det finns tidiga -94or, och det finns sena -94or, och det finns folk som ändrar dragningen själv eller fått det ändrat av Volvo. tongue

Okej. Jo det är klart.. det kan jag ju inte vara säker på, eftersom jag inte är den enda ägaren wink

Sök