3440
Sök

Larmproblem. Själva larmet fungerar, men den låser inte dörrarna?

123 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Tjenare.

Efter plötslig kyla (?) så har mitt c-låset slutat funka. Alltså själva larmet fungerar men den låser inte dörrarna och det går inte heller att låsa dörren med nyckeln, det är bara helt stumt.

Larmet funkar som vanligt iövrigt, och även när man sittter inne i bilen och trycker ner pluppen på förardörren (då ska ju allt låsas) men det gör det inte. Så det verkar som att det är c-låset som har gett upp eller vad? Man ska väll fortf kunna låsa dörren med nyckeln? Eller vad ska jag göra åt detta?

Någon som har något tips? På lösning? Hur man kopplar ur larmet? Några andra synpunkter?

Väldigt tacksam för svar, ursäkta ifall det är otydligt, det är bara att fråga.

689 Inlägg
4 januari 2009
Jag har samma problem (dock med min volvo 850), såfort det blir några minus ute så fungerar inte mitt c-lås.. kan låsa med nyckel utan problem och såfort jag fått upp temperaturen i kupén så fungerar de!
Ska prova isolera c-låsmotorn på något sätt tongue

4 767 Inlägg
4 januari 2009
RomyMontana skrev:
Tjenare.

Efter plötslig kyla (?) så har mitt c-låset slutat funka. Alltså själva larmet fungerar men den låser inte dörrarna och det går inte heller att låsa dörren med nyckeln, det är bara helt stumt.

Larmet funkar som vanligt iövrigt, och även när man sittter inne i bilen och trycker ner pluppen på förardörren (då ska ju allt låsas) men det gör det inte. Så det verkar som att det är c-låset som har gett upp eller vad? Man ska väll fortf kunna låsa dörren med nyckeln? Eller vad ska jag göra åt detta?

Någon som har något tips? På lösning? Hur man kopplar ur larmet? Några andra synpunkter?

Väldigt tacksam för svar, ursäkta ifall det är otydligt, det är bara att fråga.

Vilken bil gäller det? Original-larm eller eftermarknads?

Spontant känns det som att säkringen har gått till centrallåset, till följd av att låsen kärvar såpass att centrallåsmotorerna har dragit för mkt ström så att säkringen har gått. Byt säkringen och plocka ner dörrsidorna och smörj upp låsen och stagen. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök