3042
Sök

Ska köpa 855 2,3 turbo ..hjälp mig !!

454 Inlägg
30 maj 2006
Trådstartare
#1
Hejsan...
Jag håller på att köpa en 855 turbo (225hk) som är sänkt,nylackad och har fälgar som nya kostar över 20.000 nya (nu lite kantstötta men kan lagas). bilen har varit stulen så jag köper den av en som köpt den av försärkingsbolaget . jag ska få den för 26.000 som enligt han är ett bra pris. den har ingen rost .
den har gått 27.000 mil .
Växelådan har pajjat på 2:ans växel men jag kan få detta fixat för 2500 kr .... tycker ni jag göra rätt i att köpa den ?.... hittar inget mer fel än just växellådan ... // joakim

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
30 maj 2006
#2
är inte lacken något att oroa sig för? om den vart omlackad (hela bilen) så har den antagligen blivit krockad eller brutalt uppbruten. 27000 mil och tvåan strejkar, då är det nog inte långt kvar till resten av växlarna är körda... verkar lite smått sönderkörd, men den är ju billig, pruta är ett måste.

man lever bara en gång så lev väl!

454 Inlägg
30 maj 2006
Trådstartare
#3
Nej altså lacken var ny innan bilen blev stulen.   men det går att bara byta växelföraren på 94orna så bytte dom till plast växelförare och därför är detta ett vanligt fel. men han som lagar lådan går igenom hela lådan så den blir "fit for fight" .... jo jag är lite orolig för att den är sönderkörd men samtidigt så låter motorn bra å så ...=S dom 27.000 milen oroar lite oxå ,....
nån mer som har nått bra å tilläga så uppskattas det ! ?

streetracer
398 Inlägg
30 maj 2006
#4
hmmm låter lite mysko endå... va riktigt noga med att kolla styrväxell oljan.. lukta på den.. luktar den skunk så är förmodligen styrväxelln paj lr ngt liknande... men för 26.000?? plu att den har varit stulen.. låter ju billigt.. men man ska alltid pruta.. 22.000 skulle jag ge som mest iafall

Besiktningstekniker
275 Inlägg
30 maj 2006
#5
Lyft upp locket till oljan och kolla så där inte e "geggigt" eller sotigt , är där det så kan oljebytena vara lite dåligt skötta.


454 Inlägg
30 maj 2006
Trådstartare
#6
nej oljan är inte geggig....men altså vi vet redan felet på växellådan och jag får det reparerat för 2500:- .....så för ca 30.000 får jag en helt fungerande bil ..

454 Inlägg
30 maj 2006
Trådstartare
#8
Hur mkt tror ni man kan få för den fungerande ? den ser jäkligt bra ut , snygg å proffstonade rutor å cleant stylad och helt okejj inuti ... diamantsvart med mille miglia 1000 fälgar....
så tror ni jag får tillbakla pengarna om jag skulle sälja den ?

Besiktningstekniker
275 Inlägg
30 maj 2006
#9
Du får säkert tillbaka pengarna! Vet inte vad du kan få.. men mer än vad du köpte den för iaf!


1 268 Inlägg
30 maj 2006
#10
Ryttersson kolla även så bilen inte är import.....

isåfall kan du verkligen börja oroa dig.....

454 Inlägg
30 maj 2006
Trådstartare
#11
Den är Direkt import ?..är det inge bra ?

4 Inlägg
30 maj 2006
#12
Gillar du att mecka så köp den, annars blir det jobbigt.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
30 maj 2006
#13
är det import kan någon ha fifflat med mätaren, dock kan man göra detta i sverige också. men vanligast är att det händer med importerade bilar. fifflet med mätaren ger oregelbunden service vilket betyder att motorn inte mår så bra..

man lever bara en gång så lev väl!

454 Inlägg
30 maj 2006
Trådstartare
#14
Är dom inte tåliga dom motorerna ?...brukar dom lägga av utan förvarning om man själv sköter den ordentligt....håller kolla på kamrem å olja osv ? jag trodde volvo va slitstarka

1 268 Inlägg
30 maj 2006
#15
ryttersson skrev:
Är dom inte tåliga dom motorerna ?...brukar dom lägga av utan förvarning om man själv sköter den ordentligt....håller kolla på kamrem å olja osv ? jag trodde volvo va slitstarka
volvo är slitstarka om man sköter dom därefter oxå men missköter man den ja då kan vilken motor som helst rasa =P


Sök