3247
Sök

Krångligt att besiktiga med annan motor?

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#1
Jag ska alltså byta motor i en bmw E30 8?t/88 till en M50 från en E34 92...  när man läser olika sidor värkar det bara bli krångligare och att besiktiga med en annan motor. att jag ska ha intyg från en bmw representant på motorn och att den måste vara från en svensk bil? blir fan inte klokare än så.... Någon snäll människa som kan berätta om det stämmer?, min motor kommer från en importerad bmw...

141 Inlägg
5 januari 2009
#2
E de en 318 elle e de en E30 me sexa? e de inte sexa så bör de inte gå, möjligtvis om du reggar om som ombyggt fordon å de e de nog mer jobb än vad de e värt(?), min E30 me M50 va en 320 från början så ja ska göra ett försök å besikta den, men då bara hoppas att dom inte "märker" att motorn e bytt mot nyare me mer kraft..

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

16 197 Inlägg
5 januari 2009
#3
man måste bygga om MASSOR på bilen för att kunna regga den som ombyggtfordorn.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#4
325i skrev:
E de en 318 elle e de en E30 me sexa? e de inte sexa så bör de inte gå, möjligtvis om du reggar om som ombyggt fordon å de e de nog mer jobb än vad de e värt(?), min E30 me M50 va en 320 från början så ja ska göra ett försök å besikta den, men då bara hoppas att dom inte "märker" att motorn e bytt mot nyare me mer kraft..

ne hällst en 325 med stora diffen.... men blir nog en 320 inte köpt någon än. söker för fullt och vart och kollat men antingen är det skit eller så tror dem att bilen är värd guld.... söker kaross för runt 5000 utan rosthål.. inte hittat den rätta hehe.... men fan får se om du kommer igenom. man ska ju regbesiktiga. men som sagt läste att man behöver intyg på motorn från en bmw representant....

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#5
evilaudio skrev:
man måste bygga om MASSOR på bilen för att kunna regga den som ombyggtfordorn.

Jo det vet jag... hela drivlinan och säkert någe mer... men tanken är att bilen ska rulla genom besiktningen i framtiden med annat sprut och annat gott. bara att man plockar bort turbon och ställer om sprutet.......

141 Inlägg
5 januari 2009
#6
Ja de brukar va så, e också lite på jakt, fast efter en fin E30 325 me alla rätta grejer men då får man fan öppna stora plånboken å lite till.. å dom du letar efter så har du nog väldigt svårt å få nån me 2,5litarn!
men visst måste du få intyg från BMW på motorn å det är tydligen stört omöjligt så du borde nog chansa på en E30 kaross byggd me sexan å sen bara chansa å besikta allternativt byta motor inför besiktningen!

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

16 197 Inlägg
5 januari 2009
#7
snut skrev:
evilaudio skrev:
man måste bygga om MASSOR på bilen för att kunna regga den som ombyggtfordorn.

Jo det vet jag... hela drivlinan och säkert någe mer... men tanken är att bilen ska rulla genom besiktningen i framtiden med annat sprut och annat gott. bara att man plockar bort turbon och ställer om sprutet.......

å om de hände en olycka me bilen då??  då får du inte EN krona om den inte e laglig.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

141 Inlägg
5 januari 2009
#8
aha du ska bygga turbo me, då e de ju en annan sak, då ska du absolut bara ha turbo motorn i å åka me å sen byta vid besiktning till den gamla du bara har liggandes me ny olja stift filter å originalavgassystem med kattalysator å smäcka på de...cool

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#9
325i skrev:
Ja de brukar va så, e också lite på jakt, fast efter en fin E30 325 me alla rätta grejer men då får man fan öppna stora plånboken å lite till.. å dom du letar efter så har du nog väldigt svårt å få nån me 2,5litarn!
men visst måste du få intyg från BMW på motorn å det är tydligen stört omöjligt så du borde nog chansa på en E30 kaross byggd me sexan å sen bara chansa å besikta allternativt byta motor inför besiktningen!

Hehe förgasar motor:P..... mjo... men de värkar ju surt... ska iallafall pröva regbesa med M50 annars får man köpa 2 och pappra den ena som man bygger race bil av och ha en och besiktiga med... då slipper man ju alla krav;) hehe

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#10
325i skrev:
aha du ska bygga turbo me, då e de ju en annan sak, då ska du absolut bara ha turbo motorn i å åka me å sen byta vid besiktning till den gamla du bara har liggandes me ny olja stift filter å originalavgassystem med kattalysator å smäcka på de...cool

Mm får se vad det blir... Det enkla brukar ju funka haha:P... Ja fast blir ingen konvertering förns efter sommaren genom att jag blivigt arbetslös och tänkte ha en sommar bil + åka på gatebil och sladda lite....

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#11
evilaudio skrev:
snut skrev:
evilaudio skrev:
man måste bygga om MASSOR på bilen för att kunna regga den som ombyggtfordorn.

Jo det vet jag... hela drivlinan och säkert någe mer... men tanken är att bilen ska rulla genom besiktningen i framtiden med annat sprut och annat gott. bara att man plockar bort turbon och ställer om sprutet.......

å om de hände en olycka me bilen då??  då får du inte EN krona om den inte e laglig.

Jo det vore ju surt men händer det så händer det... det blir ju bara trafik försäkring endå...

16 197 Inlägg
5 januari 2009
#12
snut skrev:
evilaudio skrev:
snut skrev:

Jo det vet jag... hela drivlinan och säkert någe mer... men tanken är att bilen ska rulla genom besiktningen i framtiden med annat sprut och annat gott. bara att man plockar bort turbon och ställer om sprutet.......

å om de hände en olycka me bilen då??  då får du inte EN krona om den inte e laglig.

Jo det vore ju surt men händer det så händer det... det blir ju bara trafik försäkring endå...

tänkte nog mest om du kör på nån annan för då blir de DYRT..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

141 Inlägg
5 januari 2009
#13
A dom ja vet som åker stressad BMW fulbesiktar/åker obessat/byter motor/åker "felaktiga papper"..
ska inte säga till 100% men ja tror du kan glömma reggning me M50! så enklast å bäst e väl å hitta en 320 bygga motor sätta i original motorn besikta hem å byta motor å åka i ett åt halvt år å sen göra om samma procedur igen när de e dags..

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

141 Inlägg
5 januari 2009
#14
evilaudio skrev:
snut skrev:
evilaudio skrev:

å om de hände en olycka me bilen då??  då får du inte EN krona om den inte e laglig.

Jo det vore ju surt men händer det så händer det... det blir ju bara trafik försäkring endå...

tänkte nog mest om du kör på nån annan för då blir de DYRT..

A de ju som när man körde trimmad moppe typ.. tongue
fast klart lurigare..

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#15
325i skrev:
A dom ja vet som åker stressad BMW fulbesiktar/åker obessat/byter motor/åker "felaktiga papper"..
ska inte säga till 100% men ja tror du kan glömma reggning me M50! så enklast å bäst e väl å hitta en 320 bygga motor sätta i original motorn besikta hem å byta motor å åka i ett åt halvt år å sen göra om samma procedur igen när de e dags..

låter som det enklaste... men du kan ju gärna höra av dig och se vad dem sa på besiktingen.. tack för dem visa orden. godkväll nu äre sov dags

141 Inlägg
5 januari 2009
#16
javisst, så fort ja får ork/tid ska den byggas ihop (de e den gråa på min sida ja pratar om) å åka å besiktas!!
nattinatt:P

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

RMR-Crew
478 Inlägg
5 januari 2009
#17
evilaudio skrev:
snut skrev:
evilaudio skrev:
man måste bygga om MASSOR på bilen för att kunna regga den som ombyggtfordorn.

Jo det vet jag... hela drivlinan och säkert någe mer... men tanken är att bilen ska rulla genom besiktningen i framtiden med annat sprut och annat gott. bara att man plockar bort turbon och ställer om sprutet.......

å om de hände en olycka me bilen då??  då får du inte EN krona om den inte e laglig.

Sålänge man betalar försäkring så får man pengar när det väl händer ngt, hur tror du alla andra med sina helbilsgodkända bilar får ut ngt på försäkringen tex.

Jag och en kompis (han körde) va påväg till systemet och hade ganska brottom, iaf, vi krockade in i en annan bil sen flög ner i diket och hans bil var inte original direkt.

Han hade halvförsäkring dessutom, men dem fixade bilen ändå.

Försäkringbolagen behöver heller inte gå enligt svensk lag när dom pekar ut vem som gjore fel vid olyckan.
Senast redigerat av kawiZz (5 januari 2009)

24 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#18
kawiZz skrev:
evilaudio skrev:
snut skrev:

Jo det vet jag... hela drivlinan och säkert någe mer... men tanken är att bilen ska rulla genom besiktningen i framtiden med annat sprut och annat gott. bara att man plockar bort turbon och ställer om sprutet.......

å om de hände en olycka me bilen då??  då får du inte EN krona om den inte e laglig.

Sålänge man betalar försäkring så får man pengar när det väl händer ngt, hur tror du alla andra med sina helbilsgodkända bilar får ut ngt på försäkringen tex.

Jag och en kompis (han körde) va påväg till systemet och hade ganska brottom, iaf, vi krockade in i en annan bil sen flög ner i diket och hans bil var inte original direkt.

Han hade halvförsäkring dessutom, men dem fixade bilen ändå.

Försäkringbolagen behöver heller inte gå enligt svensk lag när dom pekar ut vem som gjore fel vid olyckan.

Ok.... så bra då hehe


Sök