3352
Sök

det är ju för j*ligt

opelmtx
Evolution
1 627 Inlägg
31 maj 2006
det var ju folk som drev sidan dom tog sen är ju inte piratebay bästa sidan och annvända så

Fäll ner pungen och landa

Administratör
11 935 Inlägg
31 maj 2006
Låt detta bli en tråd om the pirate bay, och inte en tråd där vi tipsar varandra om hur och var vi ska tanka upphovsrättskyddat material.

Inlägg som matchar beskrivningen ovan har raderats.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Leg. Spådam
816 Inlägg
31 maj 2006
Ja då finns det polisresurser att ta av... Men när en gammal tant blir nerslagen på gatan har de fullt upp... Men nu handlade det ju om att artister och filmbolag förlorar pengar... Och självklart ska sverige som har så jävla pengagalna politiker lägga allt de kan på det... Man mår ju för fan illa...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
31 maj 2006
Piratebay will raise up again big_smile Muhahahahahaha

Team Insane Racing

1 231 Inlägg
31 maj 2006
Bara jag som tycker det var rätt? Ska man avskaffa upphovsrättslagen eller vad är det ni vill? Visst är det inte hållbart att en skiva med 10 låtar ska kosta 200kr och jag kan själv inte minnas när jag senaste köpte en CD men det går ju inte att släppa låtar och filmer fria. Nån måste ju betala för filmerna... Behövs ändrig på hela systemet, vilket inte är så lätt. Svår fråga.

Mitt projekt: Evo III

69 Inlägg
31 maj 2006
Antipirat byrån är ett par fjollor, dom vet inte vad dom håller på med, The Pirate Bay var inte olagligt. Dom LÄNKADE till andra sidor precis som Julien Nebbout sa! Sen att AntiP gick in på ett Webbhotel och tog hela deras server där massa stora företag m.m så att dom blev utan internet. Polisen och Antipiratbyrån kommer inte få det lätt. Det är samma sak som om jag skulle länka till en torrent här.
KOM OCH TA MEJ DÅ!?

The piratebay hade gjort en undersökning att ~1 000 000 svenskar andvände The piratebay.

Jag skrattar åt Henrik Pontén!

Mvh
Senast redigerat av NoIQ (31 maj 2006)

676 Inlägg
31 maj 2006
NoIQ skrev:
Antipirat byrån är ett par fjollor, dom vet inte vad dom håller på med, The Pirate Bay var inte olagligt. Dom LÄNKADE till andra sidor precis som Julien Nebbout sa! Sen att AntiP gick in på ett Webbhotel och tog hela deras server där massa stora företag m.m så att dom blev utan internet. Polisen och Antipiratbyrån kommer inte få det lätt. Det är samma sak som om jag skulle länka till en torrent här.
KOM OCH TA MEJ DÅ!?

The piratebay hade gjort en undersökning att ~1 000 000 svenskar andvände The piratebay.

Jag skrattar åt Henrik Pontén!

Mvh

exakt, men är det lagligt eller olagligt att länka till andra sidor där man kan tanka?

visst, va ska man säga... man ska inte ladda ner gratis, men sen ska men heller inte köpa cd skivor för 200kr och filmer för 500kr. dom kommer ALDRIG att kunna stoppa all nedladdning. detta är en dröm för dom som ALDRIG kommer att gå i uppfyllelse!

som Malm3n sa: Piratebay will raise up again

de stämmer ganska bra tror jag...

237 Inlägg
31 maj 2006
glöm inte att dom även tog servrar från swebits, har inget minne av att de länkade till andra sidor

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

69 Inlägg
31 maj 2006
FTP säger jag mina vänner, där kan henrik ponten dra åt helvete..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 juni 2006
NoIQ skrev:
FTP säger jag mina vänner, där kan henrik ponten dra åt helvete..

Dom spårar generellt all trafik iaf din isp på uppdrag av apb.....enda man kan göra om du åker dtt är att säga att du inte skrivit på kontrakt att apb får kolla din trafik och dina handlingar på nätet och hänsvisa PUL.

The pirate bay kommer inte åka dit för något då dom inte lagrar något på servrarna annant än torrents och det är inte olagligt.Däremot om ni laddat ner från piratebay ska ni veta att era ip nr
finns hos polisen just nu det dock ingen fara då dom inte kan se VAD ni laddat ner utan när och hur mycket ni laddat ner.

8 156 Inlägg
1 juni 2006
Att stänga ner en hemsida för att dom länkar till olagligt material har ju varit uppe i domstol förut. Vid dessa fall har domarna alltid varit att det är lagligt att dela med sig av länkar till upphovsrättsskyddat material. Börjar vi stänga ner sidor för att de länkar till eller diskuterar olagligheter, så är vi ute på hal is.

Om piratebay och swebits blir friade så lär dom kräva ett ganska så stort skadestånd från antipiratbyrån.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 juni 2006
rättsskandal, komma och förstöra på det viset. Självklart blir det bojkott...

ingen går på bio. ingen köper en skiva eller hyr film på hela sommaren!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

opelmtx
1 juni 2006
Trådstartare
Är det inte bätre då att alla som ska tanka ner får betala 500kr i månaden o tanka så mycket dom vill tror att dom skulle tjäna på det

opelmtx
1 juni 2006
Trådstartare
Merclone skrev:
Ja då finns det polisresurser att ta av... Men när en gammal tant blir nerslagen på gatan har de fullt upp... Men nu handlade det ju om att artister och filmbolag förlorar pengar... Och självklart ska sverige som har så jävla pengagalna politiker lägga allt de kan på det... Man mår ju för fan illa...

Fan vad bra sagt

8 156 Inlägg
1 juni 2006
Senast redigerat av Phaetoon (1 juni 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

81 Inlägg
1 juni 2006
Jag ska skalla dendär jävla Ponten. Nuff said!

Nej men seriöst. Dethär är absolut inte det sista vi sett av våra vänner på TPB wink

8 156 Inlägg
1 juni 2006
Det finns ju många exempel på band/artister som dragit in pengar på att dela ut sina låtar helt gratis. Dom har lagt ut sina låtar på sin hemsida och sen öppnat ett pay pal-konto eller något liknande och sen bett nedladdarna att betala in lite pengar om dom tycker att  musiken är bra
Skivbolagen är förvisso väldigt negativa till detta och ett par etablerade band har fått betala en massa pengar till sina skivbolag för att dom sysslat med detta. (Men det berodde ju på deras kontrakt.)

Sen jag började "piratkopiera" så har jag köpt mer musik och film än jag gjorde innan.
När det gäller biobesök så ser jag hellre en bra film där, än hemma på tv:n/datorn.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Sök