3654
Sök

Byte av styrenhet AC/Klimat till Volvo S/V/C-70 97-99

Kapten Schteff
29 Inlägg
4 oktober 2006
Trådstartare
Hej!

Har en s70 glt -97 och min klimatanläggning är lite mongo så att säga, den släpper alltid ut värme på högerkanal oavsett temperatur-inställning på den kanalen. Även om det är mer passande nu när den kallare årstiden närmar sig så skulle jag vilja ha det åtgärdat. Pratade med Bilia och de hade en bil inne samma dag med precis samma fel och då var det styrenheten som var pajj (där man ställer in temperatur och sånt gojjs). En ny sån kostar närmare 6000. Vilket är lagom spännande, har hittat en begagnad för 1600 så det får väl kännas bättre. Dock sa han att det inte var 100% att det var det som var fel och han tyckte att en felsökning var på sin plats. Frågan var om han ville tjäna pengar eller om det kan vara något annat som är fel. Men det kanske är värt 1000kr med felsökning?

Men frågan är, vet hur man byter denna manick? Måste man lämna in den? Tycker det borde vara plug & play.

Någon som vet?

Tack på förhand

Schteff

Kapten Schteff
29 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Just det, den här glömde jag bort. Om det kan hjälpa någon när någon söker på liknande problem så kan jag säga att det löste sig med att köpa ny reglermotor (finns 3 st totalt) för 320 spänn på skroten. Nu har dock innergivaren börjat bråka.

Sök