3265
Sök

Filtmatta till bagagegolvet - vilken?

47 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Hejsan allihoppa ja tänkte sätta in en spånskiva då jag vill kunna skruva fast slutsteget på någonting i bagageutrymet på min peugeot 206 då det bara finns en liten matta och sen karossen....

Jag kollade på biltemas högtalatalarmatta men läste i en tidigare tråd att den luddade och det vill man ju inte speciellt inte när man kommer lasta bagaget med saker....

Har ni några tips på en billig men ändå bra matta?

tacksam för svar...

OpelFredrik
7 januari 2009
Jag har nästan bara använt mig av biltemas matta och det finns juh inget dåligt med den förutom att den är lite svårare att klä med än en dyrare matte,

MDS matte tycker jag har högsta möjliga kvalité så kör på den!

/Fredrik

47 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Hur menar du med att den är svårare att klä med?

Jag tänkte häfta fast den i underdelen på skivan... tror du det funkar?

Problemet är att jag vill göra det så snabbt som möjligt och orkar inte beställa från postorder... sen så ligger ju biltema bara 10 min ifrån så

tacksam för snabbt svar iallafall

OpelFredrik
7 januari 2009
Ja iofs om du bara ska klä en platta så ser jag inga problem med biltemas matta, köp en flaska spraylim också och fäst den riktigt!

//Fredrik

47 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
okej låter braa då blir det biltemas matta ändå big_smile

tack för hjälpen!

16 197 Inlägg
8 januari 2009
biltemas e KASS... luddar som fan,jobbig å hålla ren, å den e tunn...

ja kan faktiskt rekomendera MDS massa.. den e grymt lätt å klä me,går bra å hålla rent me dammsugare å e lite tjockare.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

47 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:

ja kan faktiskt rekomendera MDS massa.. den e grymt lätt å klä me,går bra å hålla rent me dammsugare å e lite tjockare.

Det får bli MDS matta då den verkar vara bättre enligt er!
Är det den för 129 kr per löpmeter?

tack för hjälpen

OpelFredrik
8 januari 2009
evilaudio skrev:

Frågan är om man inte kan se lite genom fingrarna för den har juh ett väldigt bra pris! Det där med att hålla den ren vet jag är svårt men att den luddar? Har inte hänt på mina mattor iaf,

//Fredrik

16 197 Inlägg
8 januari 2009
OpelFredrik skrev:
evilaudio skrev:

Frågan är om man inte kan se lite genom fingrarna för den har juh ett väldigt bra pris! Det där med att hålla den ren vet jag är svårt men att den luddar? Har inte hänt på mina mattor iaf,

//Fredrik

så mycke mer pengar handlar de ju inte om... typ 50 kr..

16 197 Inlägg
8 januari 2009
Ivoo skrev:
evilaudio skrev:

tack för hjälpen

vet inte va den kostar men klädde MASSOR me den i min jetta GTX å de blev riktigt bra.. klädde dörrsidor å allt.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 januari 2009
evilaudio skrev:
Ivoo skrev:
evilaudio skrev:

tack för hjälpen

vet inte va den kostar men klädde MASSOR me den i min jetta GTX å de blev riktigt bra.. klädde dörrsidor å allt.

Håller med.. riktigt schysst matta faktiskt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

OpelFredrik
8 januari 2009
evilaudio skrev:
så mycke mer pengar handlar de ju inte om... typ 50 kr..

Nja nu är du ute och cyklar lite wink

MDS: 129 kr metern

Biltema: 49,50 kr metern

Kan dock hålla med om att det inte är mycket pengar men om man räknar på frakt (Om man inte handlar i en fysisk butik) och lite andra dolda avgifter så blir MDS mattan mycket dyrare per meter även om det inte handlar om mycket pengar.

//Fredrik

Sök