3478
Sök

hur många volt ska en bränsle pump ha?

355 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
hej jag undrar hur många volt en bränslepump ska ha på min golf gti 16v -89 så är de bara 11volt fram till pumparna o tkr de värkar lite ..  tacksam för snabab svar

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 januari 2009
Har du bara 11 volt när bilen är i gång så verkar det ju lite lite, ska väl ligga på runt 14v.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

355 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Har du bara 11 volt när bilen är i gång så verkar det ju lite lite, ska väl ligga på runt 14v.

okey .. tack för svaret jag trode med att de borde vara på nått sånt ..

Entreprenör
1 784 Inlägg
10 januari 2009
anderssonboy skrev:
Aerocombi skrev:

okey .. tack för svaret jag trode med att de borde vara på nått sånt ..

Du kan ju börja med 12 Volt..eftersom pumpen e gjord för det..!

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 januari 2009
Mr Buggy.
Har du kollat med en spänningsprovare på en bil som är i gång nån gång?
Senast redigerat av Aerocombi (10 januari 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Elektriker
42 Inlägg
10 januari 2009
Pröva att mäta på batteriet så du vet vad spänningsprovarn vissar dära den kanske inte är helt kalibrerad.

har du provat ta lös pumpen och prövat om den sprutar nå soppa?

Lågt å Hårt

Entreprenör
1 784 Inlägg
10 januari 2009
Aerocombi skrev:
Mr Buggy.
Har du kollat med en spänningsprovare på en bil som är i gång nån gång?

Klart ja har..jag menade bara att OM han får 12 volt så e de ok..sen att de laddar mer är helt ointressant.. de kan finnas 24 volt i systemet men de räcker fortfarande med 12 volt... :-)

8 156 Inlägg
10 januari 2009
Du borde kolla upp hur mycket spänning som bilen genererar när motorn är igång.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

355 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Du borde kolla upp hur mycket spänning som bilen genererar när motorn är igång.

har lite svårt för de då bilen bara startar till sen lägegr avv o ibland inte startar alls för den inte får nån bensin ,..

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
10 januari 2009
var 2st, en som startar, och en som mäter på batteriet, om den startar till borde den som mäter hinna se vad den laddar, värt att testa iaf smile..

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
10 januari 2009
Men mät batteriet med tändningen på, mät sen spänningen på pumpen och se om det är stor skillnad...

1 Inlägg
10 januari 2009
ta av kabelen från pumpen och mät får du se att du får högre volt ,när pumpen går får du spänningsfall

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 januari 2009
tal0n skrev:
var 2st, en som startar, och en som mäter på batteriet, om den startar till borde den som mäter hinna se vad den laddar, värt att testa iaf smile..

men bränsle pumparna går ju så länge de finns kräm i batteriet, så de spelar de ju ingen större roll om den laddar eller inte, en bränsle pump ska ju matas med 12v, får den inte de från generatorn så drar den ur batteriet ist precis som alla andra förbrukare smile

så antingen laddar den dåligt ja, men ladda batteriet o se om men går bättre, får du fortfarande bara 11volt till pumpen så skulle jag börja motstånds mäta kablaget som går till pumpen så man vet om dom är skadade eller hela, är dom skadade så blir de ju ett motstånd och därmed ett spänningsfall..
Senast redigerat av The_Mechanic (10 januari 2009)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 785 Inlägg
10 januari 2009
anderssonboy skrev:
hej jag undrar hur många volt en bränslepump ska ha på min golf gti 16v -89 så är de bara 11volt fram till pumparna o tkr de värkar lite ..  tacksam för snabab svar

Du bör ha minimum 14volt

Vad har du för spänning över batteriet med motorn igång?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

21 761 Inlägg
10 januari 2009
anderssonboy skrev:

Om 11V är lite eller inte beror bla på ifall du mätte med endast tändningen påslagen eller när du körde startmotorn, fast jag gissar att det var med tändningen påslagen.

Helst bör det förstås vara ungefär samma spänning som på batteriet, men jag törs lova att det inte är så på någon bil eftersom det finns diverse "skarvar" på vägen fram till pumpen. Exempelvis finns det säkring, pumprelä och troligen något skarvdon som spänningen måste passera innan den når fram till pumpen.

I vilket fall som helst så ska pumpen fungera även med "bara" 11 V på anslutningarna, det garanterar jag. Som exempel kan jag nämna att batterispänningen på min 240 vid start utan motorvärmare i 18-20 minusgrader är strax över 10 V, med tanke på att det troligen är ett visst spänningsfall till pumpen så skulle i så fall min bil inte alls starta på vintern (vilket den gör utan problem). smile

355 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
när jag har mätt så ahr jag kopplat ur pumpen op mätt i kontaktstycket har mätt på batteriet o där rä det 12.8volt  men tänkte att  pumparna kan ske inte klarar ge 5 bars soppa tryck om de är lite späning på dom ..    men jag ska ta o prova direkt koppla pumparna  till batetriet o sen kabla så de blir 14.7 volt som en generator ska ladda ..

Entreprenör
1 784 Inlägg
10 januari 2009
Drönirettab skrev:
anderssonboy skrev:

Om 11V är lite eller inte beror bla på ifall du mätte med endast tändningen påslagen eller när du körde startmotorn, fast jag gissar att det var med tändningen påslagen.

Helst bör det förstås vara ungefär samma spänning som på batteriet, men jag törs lova att det inte är så på någon bil eftersom det finns diverse "skarvar" på vägen fram till pumpen. Exempelvis finns det säkring, pumprelä och troligen något skarvdon som spänningen måste passera innan den når fram till pumpen.

I vilket fall som helst så ska pumpen fungera även med "bara" 11 V på anslutningarna, det garanterar jag. Som exempel kan jag nämna att batterispänningen på min 240 vid start utan motorvärmare i 18-20 minusgrader är strax över 10 V, med tanke på att det troligen är ett visst spänningsfall till pumpen så skulle i så fall min bil inte alls starta på vintern (vilket den gör utan problem). smile

Japp håller med dig..jag har även kört på 9 volt å pumpen funkar ändå ..de me 14 volt e nog en dröm de

Sök