Hej har haft detta problemet länge nu och får inte i ordning på det. jag har flyttat RCA kabeln och jordat om men problemet kvarstår. Jag undrar nu om det kan vara så att något har hänt med generatorn? eller är jag helt ute och cyklar ? Hört att det finns något "filter" man kan sätta på jordkabeln från generatorn, skulle det hjälpa? Bilen är en 940 om det skulle hjälpa
Du är inte direkt ensam om detta fenomen. Sök på bränd signaljord så ska du se att du får upp en hel del trådar! Ett enkelt test kan du göra genom att ta en kabel och sätta den mellan lågnivåkabelns ytterhölje och jord på tex stereon. Om "varvtalsljudet" (generatorvin) försvinner då så har du bränd signaljord i antingen stereo/slutsteget eller i båda två.
skulle rek en bättre låg nivå kabel, kommer det inte att bättra sig ändå, så får du testa att köpa en varvtalsregulator, finns att få hem från www.Epa.nu. Du förstår att: Mindre varvtal, detå mindre lüd i talarna.
skulle rek en bättre låg nivå kabel, kommer det inte att bättra sig ändå, så får du testa att köpa en varvtalsregulator, finns att få hem från www.Epa.nu. Du förstår att: Mindre varvtal, detå mindre lüd i talarna.
Heja, tänkte långt där på #2 va? Nej problemet är knappast varvtalet, och troligtvis inte heller lågnivåkablen utan som jag sa, bränd signaljord. Väldigt vanligt ifall man har lite brottom när man kopplar och sätter i lågnivåkabeln först.
Det är ju väldigt stor skillnad på lågnivåkablar. . . jag upplever en stor skillnad med de nya bättre kablarna. De tar bort störningar mycket bättre än de billiga varianterna.. så testa byta ut dem till ett par bättre
dra lågnivå kabel och +kabel på varsin sida på bilen samt att minus inte kommer i kontakt me lågnivån i den mån de går. annars kan du byta lågnivå kabel. annars om du har en kondning så kan den va för nära slutsteget. prova me de o funkar de inte så skicka ett mejl till mej så kan ja klura ut lite annat som du kan titta på men börja me de så borde de funka.
Har samma problem, men det började igår när jag satte i ett till steg. va inte så förut, Ström och lågnivån ligger på varsin sida. korsas iofs i skuffen, men det är inte så lätt att få bort.. Tips på hur man skall göra då?
Du är inte direkt ensam om detta fenomen. Sök på bränd signaljord så ska du se att du får upp en hel del trådar! Ett enkelt test kan du göra genom att ta en kabel och sätta den mellan lågnivåkabelns ytterhölje och jord på tex stereon. Om "varvtalsljudet" (generatorvin) försvinner då så har du bränd signaljord i antingen stereo/slutsteget eller i båda två.
okej tack så mycket, jag testa detta så fort som möjligt
Det kan gå att laga, men frågan är om det är värt det. Om det är en billig spelare så är det nog bättre med en ny, eller om kan löda så kan du ju prova att fixa det själv.