3200
Sök

vad är bäst för trimmning? 2,0T motor eller en 1,8L T4 motor??

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
11 januari 2009
#41
torpis skrev:
Simon1986 skrev:
axelj skrev:

Den håller utan problem. Kan rekomendera ett Autotech steg 3 isf!
Men jag tycker ändå att du ska överväga en T4 från början istället. Att trimma kostar pengar (ganska mycket) och en T4 kan bli billigare i slutänden ändå. Då räcker det ju med chip, och vill du bygga vidare så har du förutsättningarna!

Okej tack så mkt.Har nämligen fått tag på en V40 01:a för 66k är det för dyrt eller är det ett bra pris?

Tack igen för svaret.
Mvh Simon

Den motorn har klena kolvar. Det är ett försök att få ner förbrukningen från Volvos sida - att montera lätta pappmuggar till kolvar. Vissa rasar tom på original effekt. (jag har uppgraderingskolvar till dem med det kostar ca 15000kr att byta till dem med allt material runt i kring)

är det ingen som läser stycke #8 i den klistrade motordatatråden?

Enl. Autotech när jag och polaren var där och steg 3 trimmade hans 2,0T -01 så är det inga problem sålänge du inte börjar gasa innan motortempen är uppe. Han påstod att den inte klarar av att justera blandning dessförinnan och därför riskerade att spika sönder.


Sök