540iA e34 -94 har dragit slut på batteriet under sin vinterförvaring, och jag köpte en ctek laddare 3.6 amp för att åtgärda.
En smått stressig grej är att så fort jag startar laddaren (via pluspolen i motorutrymmet, och jord i fjäderben) så hör man att bilen får ström. därför att larmet går igång! och det går INTE ATT STÄNGA AV
Bilen slutar inte tjuta fastän jag har prövat båda mina larmdosor (som den lilla LED-lampan lyser på när jag trycker, så inge batteritorsk där inte.)
Fattar inte hur jag ska få larmet att sluta tjuta om inte med dosan?? har prövat att låsa upp och låsa dörrarna med nyckeln har provat att sitta inne i bilen ifall det är dålig sändning mellan dosa/mottagare..
Till slut plockade jag ur batteriet och har nu tagit in det för att ladda inne. men samma sak lära väl hända när jag stoppar i ett nyladdat batteri och kopplar på pluspolen?
Testa att lägga i de nyladdade batteriet och sen koppla på kablarna stäng sen huv bagage lucka och allt. Sen när du gjort det ställer du dej och låser , låser upp , låser , låser upp ,osv. har läst många som har haft samma problem efter vintervilan med sin bmw. hände även mej när batteriet blev skrot så då sätte jag på mej hörsel kåpor och låste och sen låste upp massa gånger sen slutade han larma lycka till
awesome pojks. undrar vilken tid på dygnet som är bäst ^^ har bilen i ett hyresgarage med grannar ikring, ska bli intressant sen när farbror blå kommer ditringd av nån gammal tant.. ^^
hehe, skämt åsido, nu ska jag ladda batteriet några dagar sedan göra som du sa, perfekt!
Jag kunde inte låsa upp bilen med fjärren jag heller när larmet gick inte låsa eller larma av heller för den delen. men sen när jag hade ett full laddat batteri så funkade fjärren dock slutade den ju inte pipa direkt utan jag fick ju stå och trycka några ggr.
Det kan va så att dina larmdosor (om du har bmworginal) har avaktiverats när batteriet tog slut och då måste du aktivera dom först. Mitt orginallarm stängs av när jag låser upp bilen med nyckel Så det kanske går för dig med, och de där med huven borde du fixa först.
Du hade visst prövat med nyckel redan.. Men för att aktivera dosorna ska du göra en enkel process som står i instruktionsboken. Kanske svårt o larmet går iofs.
hehe, jo jag vet den processen. men trodde det bara gällde om själva dosan tappat "Minnet".
Alla dessa frågor ^^ svar hoppas jag det blir iaf när batteriet åker i igen. har det i hallen nu och har precis satt på laddningen. så om ett par dagar!