3701
Sök

Larmet går.. bmw e34

53 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Tjenna.

Ovanligt att just jag har problem då..

540iA e34 -94 har dragit slut på batteriet under sin vinterförvaring, och jag köpte en ctek laddare 3.6 amp
för att åtgärda.

En smått stressig grej är att så fort jag startar laddaren (via pluspolen i motorutrymmet, och jord i fjäderben) så hör man att bilen får ström. därför att larmet går igång! och det går INTE ATT STÄNGA AV

Bilen slutar inte tjuta fastän jag har prövat båda mina larmdosor (som den lilla LED-lampan lyser på när jag trycker, så inge batteritorsk där inte.)

Fattar inte hur jag ska få larmet att sluta tjuta om inte med dosan?? har prövat att låsa upp och låsa dörrarna med nyckeln har provat att sitta inne i bilen ifall det är dålig sändning mellan dosa/mottagare..

Till slut plockade jag ur batteriet och har nu tagit in det för att ladda inne. men samma sak lära väl hända när jag stoppar i ett nyladdat batteri och kopplar på pluspolen?

Tacksam för hjälp, för Bmw verkar ha julstängt =/

1 749 Inlägg
28 december 2008
Och när du laddar så är huven öppen och där larmar det?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

53 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
ja huven är öppen, är det därför?

OO=00=OO
132 Inlägg
28 december 2008
Testa att lägga i de nyladdade batteriet och sen koppla på kablarna stäng sen huv bagage lucka och allt. Sen när du gjort det ställer du dej och låser , låser upp , låser , låser upp ,osv. har läst många som har haft samma problem efter vintervilan med sin bmw. hände även mej när batteriet blev skrot så då sätte jag på mej hörsel kåpor och låste och sen låste upp massa gånger sen slutade han larma smile lycka till

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

53 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
awesome pojks. undrar vilken tid på dygnet som är bäst ^^ har bilen i ett hyresgarage med grannar ikring, ska bli intressant sen när farbror blå kommer ditringd av nån gammal tant.. ^^

hehe, skämt åsido, nu ska jag ladda batteriet några dagar sedan göra som du sa, perfekt!

hör av mig om hur det gick

53 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
btw, varför fungerar inte låsupp/lås knappen och larm knappen på mina två larmdosor? bmw-original larm förresten..

OO=00=OO
132 Inlägg
28 december 2008
Jag kunde inte låsa upp bilen med fjärren jag heller när larmet gick inte låsa eller larma av heller för den delen. men sen när jag hade ett full laddat batteri så funkade fjärren dock slutade den ju inte pipa direkt utan jag fick ju stå och trycka några ggr. smile

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

1 749 Inlägg
28 december 2008
Fredde_med_forden skrev:
ja huven är öppen, är det därför?

Det kan vara därför. Du har en givare vid huven som larmar när bovar och banditer bryter upp den.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

12 086 Inlägg
28 december 2008
Det kan va så att dina larmdosor (om du har bmworginal) har avaktiverats  när batteriet tog slut och då måste du aktivera dom först. Mitt orginallarm stängs av när jag låser upp bilen med nyckel tongue Så det kanske går för dig med, och de där med huven borde du fixa först.

Du hade visst prövat med nyckel redan..
Men för att aktivera dosorna ska du göra en enkel process som står i instruktionsboken. Kanske svårt o larmet går iofs.
Senast redigerat av JapMax (28 december 2008)

53 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
hehe, jo jag vet den processen. men trodde det bara gällde om själva dosan tappat "Minnet".

Alla dessa frågor ^^ svar hoppas jag det blir iaf när batteriet åker i igen. har det i hallen nu och har precis satt på laddningen. så om ett par dagar!

53 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
yes. nu bubblar det vacker melodi i syran!, och laddarn visar på fullt.. så imorgon kanske....

53 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Tar upp tråden igen.

Jag stoppade idag i det fulladdade batteriet, och direkt går larmet. provade att låsa/låsa upp flera ggr med nyckel. inget resultat.

Prövade båda larmdosorna sittandes i bilen och utanför.

Prövade att initiera en av nycklarna ifall den "tappat" kontakten.

-inget resultat på någonting. larmet bara går hela tiden.

wtf is wrong?? kan det vara så att bilen har tappat sin kod när den stått strömlös så länge?

ska fan ringa autovation imorrn å höra. jökla skitproblem.

53 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
thats weird. trodde det räckte att man skrev i tråden för att den skulle tas upp igen...

Sök