3470
Sök

någon som har denna varvtalsbegränsare med "launch control"

624 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
#1
http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=370


undrar om det är någon som vet ngt om denna?
tänkte ha denna på vinterbilen och skoja med polarna=)

undrar HUR den klipper..om det blir lite ojämt som jag vill ha det(smattrar och slår).., eller om det bara låter som man håller jämn gas.???!


har även sett en annan variant som verkar mkt knepigare men lite mer riktig!

http://www.neweraparts.com/Default.aspx … uctID=17..

så vad tror ni?

vill ju ha en "fake" lauch control
så man kan stå och smattra lite=)

jag tänker alltså inte köpa ett nytt styrsystem eller ny bil eller liknande!

who´s the man?

150 Inlägg
15 januari 2009
#2
det där är ju för epor tongue den misständer och smattrar, går inte att varva mer än du ställt in den på, vill du ha maxvarv 4000v/min så håller du 2000v/min och håller in knappen på varvtalsregulatorn så misständer den om du försöker varva mer än 4000v/min smile har haft sådana på alla a-traktorer jag haft,

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

turboabstinens
442 Inlägg
16 januari 2009
#3
KungKjell: Jaop, så står man fullgas med varvstopp på 4k varv, flyttat ut en del av förbränningen i grenröret och får en jävla fart på turbon redan från start, självklart har du en microbrytare på kopplingspedalen/separat knapp och stänger av boxen när du ska åka iväg.

ocertifierad klåpmekare

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 januari 2009
#4
bluelight skrev:
KungKjell: Jaop, så står man fullgas med varvstopp på 4k varv, flyttat ut en del av förbränningen i grenröret och får en jävla fart på turbon redan från start, självklart har du en microbrytare på kopplingspedalen/separat knapp och stänger av boxen när du ska åka iväg.

vinterbil säger han, och bmw har inte turbo så det kommer bara låta tattigt om det nu är ljudet man vill åt.

Det är en sjuhelsickes skillnad på att släppa ut soppan som går åt för att frihjula motorn på 4000rpm mot den kraft som går åt att ladda 1.5kg på en kraftigt modifierad turbobil med i det närmaste rak 3" pipa bak.



Men det är ju bara att ställa motorn på varvstopp och lyssna hur det låter... så vet man innan man köper denan box med reglerbart varvstopp.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Billackerare
58 Inlägg
16 januari 2009
#5
bluelight skrev:
KungKjell: Jaop, så står man fullgas med varvstopp på 4k varv, flyttat ut en del av förbränningen i grenröret och får en jävla fart på turbon redan från start, självklart har du en microbrytare på kopplingspedalen/separat knapp och stänger av boxen när du ska åka iväg.

Tror att du tänker på respons.. absolut inte samma sak som launch control!


624 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
#6
förstår självklart att det inte är samma tryck i systemet gentemot en trimmad turbobil..

vill enbart ha det för skojs skull!
frågan är mest HUR det låter när den klipper, om man kan få lite smatter och avgassmällar, eller om det bara låter som om man håller jämngas..?

who´s the man?


Sök