3709
Sök

för små spridare. volvo.

Larssa91
16 januari 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
gnista bränslehuvudet   då smile original spridarna räcker lite längre än va bränslehuvudet gör:)

hur gnistar man för bästa resultat??

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 januari 2009
Larssa91 skrev:
turboforssen skrev:
gnista bränslehuvudet   då smile original spridarna räcker lite längre än va bränslehuvudet gör:)

hur gnistar man för bästa resultat??

har ingen aning om hur man gnistar  men 5000:- på trendab  är det värt för att få det bra gjort:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 661 Inlägg
16 januari 2009
Larssa91 skrev:
262turbo skrev:
vad exakt är gjort med bottendelen som gör att den är byggd för 2,4bar?

iordnings gjord vev/stakar och ur svarvade kolvar.

Det spelar ingen som helst roll hur bra din bottendel är. Ifall du inte får in tillräckligt med soppa så spikar motorn. Har man inte sett över soppasytem och bytt spridare så finns det inte nån chans att du kan ladda några 2bar. Då behövs självklart mer än dubbelt så stora spridare som org. Även tändning bör justeras.
Ang ditt problem så hade jag inte laddat på ifall motorn inte går rent. Motorras är dyrt och tråkigt.
mvh

Larssa91
16 januari 2009
Trådstartare
Hardjim skrev:
Larssa91 skrev:
262turbo skrev:
vad exakt är gjort med bottendelen som gör att den är byggd för 2,4bar?

Det spelar ingen som helst roll hur bra din bottendel är. Ifall du inte får in tillräckligt med soppa så spikar motorn. Har man inte sett över soppasytem och bytt spridare så finns det inte nån chans att du kan ladda några 2bar. Då behövs självklart mer än dubbelt så stora spridare som org. Även tändning bör justeras.
Ang ditt problem så hade jag inte laddat på ifall motorn inte går rent. Motorras är dyrt och tråkigt.
mvh

ja. de ä just därför ja bara laddar 1 bar nu.. ja har aldrig skrivit att jag laddar 2 bar . bara att motorn är byggd för det. vill ju ha hjälp här med att få tips om insprutet.

1 661 Inlägg
16 januari 2009
Larssa91 skrev:
Hardjim skrev:
Larssa91 skrev:

mvh

ja. de ä just därför ja bara laddar 1 bar nu.. ja har aldrig skrivit att jag laddar 2 bar . bara att motorn är byggd för det. vill ju ha hjälp här med att få tips om insprutet.

Jo, jag vet. Men du vet inte vad det är för spridare i eller?
Jag vet faktiskt inte hur man ställer om ett mekaniskt sprut efter spridarbyten men även det ska väl skötas av proffs i liknelse med mappning. Har du tänkt köra högre effekt och använda bilen mkt så ska du nog satsa på ett elektroniskt sprut.

Larssa91
16 januari 2009
Trådstartare
Hardjim skrev:
Larssa91 skrev:
Hardjim skrev:

mvh

Jo, jag vet. Men du vet inte vad det är för spridare i eller?
Jag vet faktiskt inte hur man ställer om ett mekaniskt sprut efter spridarbyten men även det ska väl skötas av proffs i liknelse med mappning. Har du tänkt köra högre effekt och använda bilen mkt så ska du nog satsa på ett elektroniskt sprut.

de lutar mot ett elektiskt men skulle ändå va kul att trimma med de mekaniska. lite ovanligare tongue

Sök